قرائتی: خاک آموزش و پرورش باید عوض شود

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مرد تحول می خواهد، گفت: خاک این نهاد تعلیم و تربیتی را باید عوض کرد.

خاک آموزش و پرورش باید عوض شود  حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در جمع دانش آموزان برگزیده عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در دومین اجلاس از دوازدهمین کنگره این اتحادیه بیان کرد: دانشگاه ها، آموزش و پرورش و حوزه با این دروس رسمی به جایی نمی رسند و باید به فکر گسترش مهارت آموزی آموزی باشیم.


وی افزود: وجود 64 هزار حدیث راجع به کار و مهرت این مسئله نشان از اهمیت کار و مهارت است و در ادعیه ما آمده که از علم بی خاصیت به خدا پناه می برم.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه بسیاری از مطالب طرح شده در کتب درسی ما تنها برای پر کردن ذهن دانش آموزان است و فایده ای برای دانش آموزان ندارد، افزود: خاک آموزش و پرورش را باید عوض کرد و مشکل ما نداشتن مرد تحول است.


رئیس ستاد اقامه نماز بیان کرد:  باید نیازهای واقعی و مهارت جایگزین محفوظات شود و در این باره  به رهبر انقلاب نامه نوشتم و ایشان جوابی با این مضمون ارسال کردند که "مسئله مهارت آموزی مورد نظر نیازی حتمی و جدی است که لازم است بر آن تاکید شود".

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی یادآور شد: در بسیاری از زمینه ها مهارت‌های اجتماعی و حرفه ای دانش آموزان پایین است و باید نهضتی برای تحول در تمام زمینه های مهارت ایجاد شود در واقع علم غیر مفید را باید حذف کنیم و همه باید بسیج شوند تا این نهضت به جایی برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.