خاطرات منتشرنشده از بیعت همافران با امام خمینی (ره)

مرکز اسناد انقلاباسلامی خاطرات منتشرنشده از بیعت همافران با امام خمینی (ره) را منتشر کرد.
خاطرات منتشرنشده از بیعت همافران با امام خمینی (ره)به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی، پدیده‌ی اعجاب‌انگیز انقلاب اسلامی ایران که در اواخر قرن بیستم میلادی به وقوع پیوست، پیامدهای عینی و بی‌نظیری داشت که تحلیل‌گران و نظریه‌پردازان سیاسی عصر حاضر را به شگفتی واداشت.

تمامی نظریه‌های ارائه‌شده در خصوص تحولات سیاسی و اجتماعی در جوامع مختلف بر این اصل استوار است که در حساس‌ترین و مهم‌ترین مرحله‌ی هر تحولِ اجتماعی و انقلابی نیروهای منازعه‌گر بتوانند واقعیت‌های سیاسی ـ اجتماعی موجود را که در ساختارهای نظام قدیم لحاظ شده‌اند، مطابق با نظام ارزشی جدید خود تغییر داده و نظم جدیدی در جامعه به وجود آورند.  ادامه مطلب ...

آیا اردوغان در دام آمریکایی ها می افتد؟

روزنامه «رای الیوم» اردوغان را نصیحت کرد در دامی شبیه آنچه که آمریکایی ها برای متحد سابقشان صدام در کویت پهن کرده بودند، نیفتد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رأی الیوم در مقاله ای نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه این روزها عصبانی است و برای چه آمریکا را تهدید به انتخاب یکی از دو گزینه ترکیه و کُردها می کند؟ و آیا به این باور رسیده است که آمریکایی ها او را در دامی شبیه دام متحد سابقش صدام حسین، دیکتاتور معدوم عراق، انداخته اند؟ و آیا فرصتی برای نجات از این دام وجود دارد؟

سال میلادی جدید شاید برای اردوغان بهتر از سال گذشته نباشد زیرا نخستین روزهای سال جدید حوادث ناگواری برایش به ارمغان آورد. بحران ناشی از سقوط جنگنده سوخوی روس، تیرگی روابط تجاری مسکو و آنکارا درپی آغاز تحریم های روسیه، برخورد خشن محافظان اردوغان با یک نماینده و مخالفان سیاست های وی در پارلمان اکوادور و سفر هیأتی آمریکایی به ریاست برِت مک گورک به شهرعین العرب (کوبانی) سوریه و دیدارش با شاخه نظامی حزب اتحادیه دموکراتیک کُرد به فرماندهی صالح مسلم نمونه هایی از این حوادث بود.  
ادامه مطلب ...

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش:

فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش صبح امروز در حسینیه‌ی امام خمینی با فرمانده کل قوا، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای دیدار کردند.
حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن دشمن شکن و مأیوس کننده بدخواهان خواهد بودبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار فرماندهان و جمعی از پرسنل نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی، 22 بهمن و انتخابات را دو عید پرمضمون ملت ایران خواندند و با تأکید بر حضور چشمگیر و دشمن شکن مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال افزودند: حضور همگانی مردم در انتخابات 7 اسفند نیز، به عنوان خونی تازه، عزت و اقتدار ایران و نظام را بیمه می کنند و اهداف دشمن حیله گر غدار را خنثی می کنند.

ایشان با تجلیل از حضور مردمی در مراسم 22 بهمن هر سال خاطرنشان کردند: حضو مردم در راهپیمایی 22 بهمن در سی و هفت سال گذشته، حضور جسمی همراه با اراده و عزم و محبت و پشتیبانی بوده است و امسال نیز به فضل الهی حضور مردم در خیابانها، چشمگیر و دشمن شکن و مأیوس کننده بدخواهان خواهد بود.   ادامه مطلب ...