هافینگتن پست: آیا عربستان می‌تواند دارایی‌هایش را در آمریکا از مصادره نجات دهد؟

به نوشته هافینگتن پست، عربستان برای فروش دارایی‌های خود در آمریکا به منظور فرار از پرداخت غرامت به قربانیان حادثه 11 سپتامبر، مشکلات زیادی پیش‌رو دارد.
هافینگتن پست: آیا عربستان می‌تواند دارایی‌هایش را در آمریکا از مصادره نجات دهد؟
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی هافینگتن پست در گزارشی نوشت: روز سه‌شنبه سنای آمریکا به اجماع لایحه‌ای را تصویب کرد که بنابر آن خانواده‌های قربانیان حادثه 11 سپتامبر می‌توانند از عربستان به دلیل ارتباط با این حادثه تروریستی شکایت کنند و خواستار غرامت شوند. 

این مسئله آل سعود را در عمل به وعده فروش صدها میلیارد دلار دارایی خود در آمریکا مصمم‌تر خواهد کرد تا مانع از مسدود شدن آن بوسیله دادگاه‌های این کشور شود. 

بنابر این گزارش، اما اجرایی کردن این وعده روندی طولانی، سخت و پیچیده خواهد بود. یکی از کارشناسان «بی‌اسپوک اینوستمنت گروپ،» یک شرکت تحقیقاتی مستقل، در این زمینه به هافینگتن پست گفت: این باور که عربستان به راحتی فشار یک کلید می‌تواند این دارایی‌ها را به فروش برساند، درست نیست. هیچ کس حاضر نمی‌شود چنین خطری را بپذیرد. زیرا پول زیادی از دست خواهد داد.  
ادامه مطلب ...

بازداشت 2 دانش‌آموزِ معترض به نظام آموزشی عربستان

دو دانش‌آموز عربستانی به اتهام اعتراض به سیستم آموزشی این کشور، در شهر طائف مکه بازداشت شدند.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش فارسی پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی وی، نیروهای امنیتی عربستان سعودی دو دانش‌آموز را به اتهام اعتراض به سیستم آموزشی در شهر طائفِ مکه بازداشت کرد‌ه‌اند.

روزنامه «عکاظ» عربستان گزارش داد نیروهای امنیتی مدعی شده‌اند این دو برادر سیستم آموزشی رژیم سعودی را مروّجِ تفکر سکولار و مخالف با شرع دانسته‌اند.

نیروهای عربستانی همچنین مدعی شده‌اند این دو جوان شهروندانِ دیگر و خویشاوندان خود را به تحریم مدارس دعوت کرده‌اند.

در بخش دیگری از گزارش نیروهای امنیتی سعودی آمده است این دو جوان ترک تحصیل کرده‌ و فنون تیراندازی را فرا گرفته‌اند.

به گفته این نیروها، این دو برادر چند روز پیش سوار بر یک خودرو در حال گشت زنی در اطراف یک مرکز امنیتی رؤیت شده بودند.

این در حالی است که عربستان سعودی به ترویج تفکر تکفیری و افراط گرایی و صدور آن به دیگر مناطق جهان متهم بوده است.

رژیم ریاض همواره هرگونه انتقاد از سوی مردم عربستان را سرکوب و بسیاری را در این رابطه دستگیر کرده است.


اسد: غرب، در پی بهره گیری از کشورهایی است که استقلالی از خود ندارند

رئیس جمهور سوریه در اظهاراتی تاکید کرد غرب به دنبال کشورهای وابسته ای است که هیچ استقلالی از خود ندارند.
بشار اسد: غرب، خواهان وابستگی کشورها به خود استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، "بشار اسد" –رئیس جمهور سوریه- در دیدار با "نوماندیا مفیکتو،" معاون وزیر روابط و همکاری بین اللملی آفریقای جنوبی، گفت: "استفاده از تجربه آفریقای جنوبی در زمینه های مختلف بسیار مهم است؛ چرا که آنچه اکنون در سوریه جریان دارد، هر چند به گونه ای متفاوت، در آفریقا اتفاق افتاده است."

وی تأکید کرد: "غرب خواهان شریکی برای خود نیست، بلکه تنها به دنبال کشورهای وابسته ای است که هیچ استقلالی برای خود نداشته باشند."

رئیس جمهور سوریه با تأکید بر اهمیت نقش کشورهای عضو گروه بریکس و از جمله آفریقای جنوبی، در ایجاد توازن در روابط بین المللی و جلوگیری از هیمنه غرب بر امور داخلی دیگر کشورها، همکاری فرهنگی، علمی و تبادل بورس های تحصیلی میان سوریه و آفریقای جنوبی را مهم برشمرد.