پیام تشکر رهبر انقلاب به رسول خادم

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در جام جهانی، پیامی تشکرآمیز به رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی ابلاغ کردند.

پیام تشکر رهبر انقلاب به رسول خادم در پی قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در جام جهانی، مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز طی تماسی تلفنی با رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی، پیام تشکرآمیز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به مجموعه فدراسیون کشتی ابلاغ کردند.

رهبر معظم انقلاب از زحمات مسئولان فدراسیون کشتی، مربیان و قهرمانان تیم ملی در راه کسب عنوان قهرمانی در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه و کسب افتخار برای مردم عزیز ایران تشکر نمودند.

موگرینی: برجام عاملی ثبات‌بخش است که باید به طور کامل اجرا شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با «عامل ثبات» توصیف کردن توافق هسته‌ای ایران، خواستار پایبندی همه طرف‌ها به آن شد.

به نقل از پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه، برجام را عاملی ثبات‌بخش توصیف کرد.

وی روز جمعه دیدارهای دوجانبه ای را در حاشیه اجلاس وزرای خارجه گروه 20 در بن و در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ برگزار کرد. سوریه در کانون بحث‌ها و گفتگوهای فدریکا موگرینی قرار داشت.

فدریکا موگرینی با استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، وزرای خارجه ایران، ترکیه، دبیرکل صلیب سرخ، رئیس ائتلاف مخالفان سوری و دبیرکل اتحادیه عرب دیدار و گفتگو کرد.

وی در دیدار خود با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، و یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی،  درباره اجرای برجام نیز  بحث و گفتگو کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد همه طرف‌ها باید پایبندی محکمی به تعهدات خود در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) داشته باشند.

هشدار مدیریت بحران؛ آماده‌باش کامل برای مقابله با کولاک و برف احتمالی در مناطق کوهستانی

سازمان مدیریت بحران کشور از آماده‌باش کامل دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان برای مقابله با کولاک و برف در استان‌های کشور خبر داد.

 سازمان مدیریت بحران کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به اخطاریه شماره 81  و اطلاعیه 131 سازمان هواشناسی پیرامون پیش‌بینی وضعیت جوی، باید تدابیر لازم دراین زمینه از سوی دستگاه‌های اجرایی و کارگروه‌های تخصصی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور صورت گیرد.

در این اطلاعیه آمده است:« بر اساس اخطاریه شماره 81  و اطلاعیه شماره 131 جمعه  مورخ 29/11/95 در روزهای آتی شاهد نزول برکات آسمانی در اکثر نقاط کشور و بروز پدیده گردوخاک در نواحی غربی خواهیم بود.

با ورود سامانه بارشی فعال از غرب و جنوب غرب آسمان اکثر استان‌های کشور نیمه ابری تا ابری، بارش باران، گاهی رگبار موقت همراه با رعدو برق، در ارتفاعات و مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف، وزش باد و به دنبال آن در پاره‌ای مناطق احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی  به سبب بارش برف و مه آلودگی پیش‌بینی می‌شود.

مدیران دستگاه‌های اجرایی کارگروه‌های تخصصی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور باید هماهنگی لازم به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز برای مقابله با هر گونه حادثه و خسارات احتمالی را معمول دارند.

مدیران دستگاه‌های دخیل در امر مدیریت بحران در صورت نیاز با صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون به ویژه رسانه‌های جمعی مردم را به ویژه کشاورزان، دامداران و عشایر را به رعایت اصول ایمنی در تمام موارد آگاه کنند.

به رغم هماهنگی با کارگروه تخصصی تأمین سوخت و موادنفتی از هموطنان عزیز درخواست می‌شود با توجه به برودت هوا در مصرف انرژی به ویژه گاز، نهایت دقت و مراقبت را به کار برند تا هم‌وطنان شریف در سراسر کشور از این نعمت بهره‌مند گردند.

از ملت شریف ایران استدعا دارد در صورت اجتناب‌ناپذیری سفر، همراه داشتن تجهیزات زمستانه از جمله زنجیرچرخ، پوشاک گرم و سوخت کافی و تجهیزات ایمنی برای تمام رانندگانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی دارند، ضروری است.

با توجه به احتمال وقوع پدیده بهمن، کولاک، برف، ریزش و رانش کوه در مناطق کوهستانی و برف‌گیر پیش‌بینی می‌شود.

سازمان مدیریت بحران کشور ضمن قدردانی از شکیبایی و همراهی هموطنان عزیز از آنان درخواست دارد با اطلاع از وضعیت آب و هوایی مقصد مورد نظر با عوامل راهداری و پلیس راه در جهت بازگشایی معابر و مسیرها نهایت همکاری و درایت را به کار بندند.»

مشاهده شی پرنده ناشناس، فرانسوی ها را بهت زده کرد + فیلم

این شی پرنده که دارای چراغ هایی به رنگ نارنجی بود به مدت چند دقیقه در آسمان شناور بود.

  ویدئویی که به تازگی منتشر شده است مانور یک شی پرنده ناشناس را در آسمان فرانسه به تصویر می کشد. این شی پرنده در حالی که در یک نقطه از آسمان ثابت است دیده می شود. در این ویدئو  که توسط دوربین تلفن همراه تهیه شده است به نظر می رسد این شی پرنده دارای دو قسمت است و چراغ هایی به رنگ نارنجی دارد.
گفته می شود این شی ناشناس برای چند دقیقه در بالای ناحیه " نورماندی " در شمال غربی فرانسه شناور بوده و سپس ناپدید شده است. تعدادی زیادی از مردم بلافاصله اقدام به تهیه فیلم از این شی پرنده کردند. این ویدئو از زمان انتشار تا کنون حدود 20 هزار بار دیده شده است.