رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مداحان و ذاکران اهل بیت(ع): نوکری واقعی اهل‌بیت جامعه را عزتمند و مشکلات را برطرف می‌کند

در خجسته سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه‌ی زهرا (س) جمعی از مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع) صبح امروز با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

نوکری واقعی اهل‌بیت جامعه را عزتمند و مشکلات را برطرف می‌کند حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها در دیدار جمعی از مداحان و ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام، سیره و حرکت آن بانوی بزرگوار اسلام در نقش یک رهبر حقیقی و همچنین یک همسر و مادر نمونه را «الگویی کامل برای زن مسلمان» خواندند و تأکید کردند: شاعران خوش‌ذوق و مداحان خوش‌بیان اهل‌بیت باید متناسب با نیاز و وظایف امروز، افکار و جهت‌گیریهای آن بزرگواران را به گفتمانی رایج در جامعه تبدیل کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، مقامات معنوی و الهیِ سیده‌ی زنان عالَم را خارج از درک و فهم بشر دانستند و افزودند: در موقعیت بسیار دشوار و غیرقابل توصیف بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) و در شرایطی که حتی بزرگان و خواصِ از صحابه (به جز تعداد معدودی) از حق امیرالمؤمنین(ع) دفاع نکردند، حضرت زهرای اطهر(س) به مسجد آمد و آن خطبه غرّاء را در دفاع از حق بیان کرد. 
ادامه مطلب ...

تهدید به بمب گذاری در محوطه کاخ سفید

یک فرد مهاجم سعی داشت با خودروی حامل بمب به کاخ سفید وارد شود.

 به نقل از رویترز، دو مقام آمریکایی اعلام کردند شب گذشته یک فرد مهاجم قصد داشت با خودروی خود به محوطه کاخ سفید وارد شود که با تلاش ماموران امنیتی دستگیر و بازداشت شد. وی ادعا کرد با حمل بمب در خودرو قصد انفجار بمب در کاخ سفید را داشته است.

ماموران امنیتی خودروی فرد مهاجم را بررسی کردند اما هنوز هیچ نشانه ای از بمب یافت نشده است. با این حال، وضع کاخ سفید به شدت امنیتی است. در پی این حادثه خیابان های منتهی به کاخ سفید بسته شده و اقدامات امنیتی فوق العاده در حال اجرا است.

این حمله در حالی صورت گرفت که دونالد ترامپ به همراه خانواده اش در ایالت فلوریدا به سر می برد و در کاخ سفید حضور نداشت. 

روز گذشته نیز یک فرد مهاجم با عبور از منطقه حائل توانسته بود وارد محوطه کاخ سفید شود.

نحوه پیشگیری از مشکلات اسکلتی –عضلانی در سفرهای نوروزی

هر ساله با نزدیک شدن به فصل بهار بازار سفرهای نوروزی داغ است، اما رعایت یکسری از اصول و ضوابط ایمنی در خصوص مسائل اسکلتی – عضلانی بویژه در مورد افرادی که مبتلا به آرتروز و کمر درد هستند می‌تواند شیرینی این سفر‌ها را بیشتر کند.

نحوه پیشگیری از مشکلات اسکلتی –عضلانی در سفرهای نوروزیفرجود شکوهی فیزیوتراپیست و عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی  با اشاره به این که علاوه بر بیماران درگیر مسائل اسکلتی – عضلانی؛ افراد سالم نیز در صورت رعایت نکردن اصول ایمنی در سفرهای نوروزی در معرض بسیاری از آسیب‌ها قرار دارند؛ اظهار داشت: در رانندگی‌های طولانی مدت باید صندلی اتومبیل استاندارد باشد به شکلی که راننده در زاویه کمر و لگن؛ ستون فقرات و همچنین در فاصله پا تا پدال گاز و کلاج احساس درد یا خستگی نکند. 

وی افزود: در مسافت‌های طولانی بهتر است افراد بعد از ۲ تا ۳ ساعت رانندگی استراحت کوتاهی داشته باشند و به عبارتی تغییر وضعیت دهند تا حالت یکنواخت به مفاصل کمر و لگن فشار وارد نیاورد.
 
ادامه مطلب ...

فلسفه عیدی دادن و عیدی گرفتن

هم اکنون بیش از نیم قرن است که پول و وجوه نقدی جایگزین عیدی‌‌های شب عید شده است.

فلسفه عیدی دادن و عیدی گرفتنابوالفضل بیهقی در قسمت‌های مختلف تاریخ خود اشاراتی به دادن هدیه در نوروز مهرگان کرده است که نشان‌دهنده تداوم رسومات نوروزی در دوره غزنویان است. با روی کار آمدن حکومت صفوی و رسمیت یافتن مذهب تشیع، برخی از آداب اسلامی با آیین‌های نوروزی درآمیخت و تلاش عالمان شیعه در جمع‌آوری احادیث و روایات معصومین در رابطه با نوروز، بر رونق بیشتر این جشن افزود.

بر اساس کتب آئین و رسوم عید نوروز در لحظه تحویل سال نو اهل‌ خانواده‌ عزیزترین‌ نعمت‌های خدا همراه با هدایای نوروزی خود را داخل سفره هفت‌سین می‌گذاشتند و پس از تحویل سال نو عیدی بچه‌ها و بزرگترها از همین‌ سفره‌ هفت‌‌سین‌ داده‌ میشد.

عیدی دادن یکی از رسومی است که از گذشته در فرهنگ ایرانیان بوده است، بزرگترها به کوچکترها عیدی می‌دادند و کوچکترها برای دست بوسی نزد بزرگترها می‌رفتند؛ مهم دریافت هدیه‌ای از بزرگترها بود اما امروز این رسم تغییر یافته و هدایای نقدی جایگزین رسوم قدیمی شده است.
 
ادامه مطلب ...