آقای رییس جمهور! نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد

دستاورد‌های انقلاب را باید با دقت بررسی کنیم/نباید بگذاریم این دستاوردها لطمه بخوردرئیس مجلس خبرگان گفت: آقای رئیس جمهور در دستگاه های شما کسانی هستند که حداقل انقلابی نیستند و حداکثر مقداری با انقلاب فاصله دارند. آقای رییس جمهور نگذارید انقلاب به دست نا اهلان بیفتد.

 آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری امروز (سه‌شنبه 22 اسفند ماه) در چهارمین اجلاس خبرگان رهبری دوره پنجم ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله شاه‌آبادی اظهار کرد: ایشان در کلیه سنگرهای مبارزه دوران طاغوت حضور داشتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مجاهدت‌های زیادی برای پابرجایی این نظام انجام دادند.

وی افزود: باید در نظر بگیریم که در طی 40 سال گذشته چه کرده‌ایم و چه دستاوردهایی داشته‌ایم و در این زمینه  تمام رسانه‌ها از جمله صدا و سیما و سایر دستگاه‌ها، باید کمک کنند. 

ادامه مطلب ...

امروز جامعه بشری بیش از هر زمان دیگر تشنه معارف مکتب سرخ شهیدان است

رحمانی فضلی گفت: امروز جامعه بشری بیش از هر زمان دیگر تشنه معارف مکتب سرخ شهیدان است.

امروز جامعه بشری بیش از هر زمان دیگر تشنه معارف مکتب سرخ شهیدان است عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با صدور پیامی به مناسبت ۲۲ اسفند روز شهید، مقام شهدا را گرامی داشت.

متن این پیام به شرح ریل است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

سلام و درود خدا بر شهیدان راه حق، راه آزادی و عدالت. شهیدانی که با نثار تمام هستی خویش در رگ‌های خشکیده انسانیت، جامعه بشری را جانی تازه بخشیدند. شهیدانی که نهال انقلاب اسلامی ایران را بارور کرده و هشت سال جنگ تحمیلی نابرابر را با پیروزی پشت سر گذراندند و میدان مقاومت را در سراسر جهان احیاء کردند.

در آستانه ۲۲ اسفند «روز شهید» ضمن ارج نهادن به مقام والای شهیدان همیشه جاوید، اذعان می‌داریم امروز جامعه بشری بیش از هر زمان دیگرتشنه معارف مکتب سرخ شهیدان است.

مکتب سراسر رویش، نوید بخش رهایی انسان از قید ظلم و استعمار، به ارمغان آورنده عدالت و آزادی و جریان بخش مهربانی و تعالی فرهنگ و تمدن!

ایثار اجتماعی که از چنین مکتبی نشات می‌گیرد یکی از نیاز‌های مهم جامعه بشری است که با حضور در لایه‌های مختلف اجتماعی بستر‌های نهادینه شدن فرهنگ فداکاری، گذشت، ترجیح منافع دیگران برخود، دگر دوستی و دگر خواهی را فراهم نماید و مسیر عزت و سرافرازی ایران اسلامی را در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی همانند عرصه‌های مقاومت فراهم کند.

با شهدا میثاق بسته‌ایم که همواره پیرو راه آنها باشیم

جانشین فرمانده نزاجا گفت: با تمام وجود با آرمان های شهدا در دوران دفاع مقدس و بعد از آن میثاق بسته ایم که همواره پیرو راه آنها باشیم.

با شهدا میثاق بسته‌ایم که همواره پیرو راه آنها باشیمامیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام دفاع مقدس که امروز صبح در محل مرکز آموزش 01 شهدای وظیفه نزاجا برگزار شد، اظهار کرد: به برکت خون شهدا، امروز سربازان نیروی زمینی ارتش همچنان با قدرت از حریم جمهوری اسلامی دفاع می کنند و چاه های نفت شهرها بازسازی شده و تلمبه خانه نفت شهر در حال تپیدن است.

جانشین فرمانده نزاجا افزود: شما شهدا ناظر و شاهد هستید و اعتقاد ما این است شهیدان زنده اند و به برکت خون شما شهیدان، همرزمانتان در دانشگاه هایی که به واسطه امنیت که شما ایجاد کرده اید در حال تحصیل اند و اساتید مجربی پرورش یافته اند و کشور ما احتیاجی دیگر نیاز به وارد کردن پزشک، متخصص و دیگر عرصه های علمی به هیچ جای دنیا ندارد.

وی ادامه داد: با تمام وجود با آرمان شهدا در دوران دفاع مقدس و بعد از آن میثاق بسته ایم که همواره پیرو راه آنها باشیم و در این راه ذره ای کوتاهی نخواهیم کرد.

نعمتی تاکید کرد: عهد می بندیم با تو ای شهیدی که خونت در کربلای 6 به زمین ریخت و امروز برای ما کربلای 6 و عملیات ها را تداعی کردی همواره در مسیر ولایت پیرو راه تو باشیم و این راه را تا زمانی که پرچم این انقلاب به دستان حضرت ولی عصر ( عج) سپرده شود و در رکاب ایشان باشیم ادامه خواهیم داد.

جانشین فرمانده نزاجا با بیان اینکه خدا را شاکریم امروز در تشییع شهید گمنام هستیم ادامه داد: چند لحظه عمرمان را به این باید اختصاص بدهیم که این شهدا برای چه رفته اند و ما در کجا بودیم و اکنون در چه جایگاهی هستیم.

نعمتی با بیان اینکه کشور های منطقه و دشمنی های استکبار را ببینید تاکید کرد: جایگاه ایران و امنیت خودمان را ببینیم و اینها را تجزیه و تحلیل کنیم و به این واسطه راه زندگیمان را انتخاب کنیم.

جانشین فرمانده نزاجا در پایان خطاب به دانشجویان مرکز آموزشی 01 نزاجا گفت: اگر خون شهدا نبود دانشگاه و استادی وجود نداشت که به شما درسی بدهند و امنیتی نیز برای ادامه تحصیل شما وجود نداشت.

جزئیات حمله گروهک تروریستی جیش‌الظلم به پاسگاه مرزی سراوان

حمله گروهک جیش‌الظلم به پاسگاه مرزی میل ۱۹۰ سراوان با هوشیاری نیروهای قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه ناکام ماند.

جزئیات حمله گروهک جیش‌الظلم به پاسگاه مرزی سراوانروابط عمومی قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه (جنوب شرق) اعلام کرد که در حمله گروهک جیش‌الظلم به پاسگاه مرزی میل ۱۹۰ سراوان حدود ۴۰ تروریست حضور داشتند که برای نخستین بار از حمله ترکیبی استفاده کردند.

در این حمله، تروریست‌ها برای نخستین بار در جنوب شرق کشور از حمله ترکیبی استفاده کردند که به‌صورت هم‌زمان، ضمن حمله نظامی، اقدام به استفاده از تله انفجاری، آدم انتحاری و خودروی انتحاری کردند.

این حمله ناموفق ساعت ۱۶:۲۰ دقیقه عصر یکشنبه 20اسفندماه در محدوده رودخانه "نهنگ" و پاسگاه میل ۱۹۰ به‌وسیله گروهک تروریستی جیش‌الظلم و با استفاده از خاک کشور همسایه انجام شد که حدود ۴۰ تروریست در آن حضور داشتند و ضربه سنگینی به آن‌ها وارد شد. در این درگیری چهار تروریست به درک واصل شدند و شماری از تروریست‌ها در آتش سنگین رزمندگان ما مجروح و در نهایت به خاک کشور همسایه متواری شدند.

این نخستین عملیات ترکیبی گروهک تروریستی در منطقه جنوب شرق کشور است که هم از کمین، تله انفجاری، خودروی انتحاری و آدم انتحاری و حمله به پاسگاه به‌صورت هم‌زمان استفاده شد که ناکام ماند.

به لطف خدا و با هوشیاری رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه این اقدام مذبوحانه دشمن خنثی شد و خودروی انفجاری که قصد داشت خود را به پاسگاه بزند، قبل از رسیدن به پاسگاه به‌وسیله رزمندگان مورد هدف قرار گرفت و منهدم شد.

فرد انتحاری نیز قبل از رسیدن به پاسگاه مورد هدف قرار گرفت و به درک واصل شد. الحمدالله در تله‌های انفجاری نیز آسیبی به رزمندگان ما نرسید و این حمله کور با حداقل خسارت ممکن خنثی شد.

در این درگیری دو نفر از نیرو‌های سپاه پاسداران به‌صورت جزئی مجروح که به‌صورت سرپایی مداوا شدند و به حمدالله هم‌اکنون در سلامت کامل به سر می‌برند، اما تروریست‌ها ضربه و شکست سنگینی در این عملیات خوردند.

رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به همراه بسیجیان بومی طرح امنیت تمام توان خود را برای حراست از مرز‌ها و مردم ایران بکار بسته‌اند و به گروهک‌های معاند و تروریست اجازه هیچ تحرکی را نخواهند داد.