آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران: هدفمان حل مشکلات مردم باشد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امروز جهان اسلام باید شجاعت، قدرت، انسجام و وحدت کلمه داشته باشد.

///////// آیت الله امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته پایتخت، گفت: امروز روز اول ماه جمادی الاول و روز اول فاطمیه است، شخصیت اهل بیت (ع) شخصیتی استنثایی است، با اینکه این همه محافل و مراسم مذهبی برپا و درباره اهل بیت پیامبر(ص) سخن گفته می شود باز هم می‌بینیم که مقام آنها آنچنان که باید شناخته نشده است.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به محدثه یکی از القاب حضرت فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: محدثه یعنی فردی که به او حدیث می گفتند، یعنی از عالم بالا با او صحبت و مسائل و مطالب جهان و آینده را مطرح می‌‎کردند، حضرت زهرا (س) اسوه است یعنی ایشان رهبر و سرمشق هستند و همه ما اگر بخواهیم به کمال برسیم، قطب کمال اوست.

وی با اشاره به ارسال عهدنامه امیرالمومنین (ع)  برای مالک اشتر، اظهار کرد: ایشان در این نامه درباره قضات، نظامیان، افسران، صنعتگران و قشرهای مختلف مردم دستوراتی را به مالک اشتر داده بودند.

آیت الله امامی کاشانی افزود: حضرت علی (ع) می‌فرمایند مالک خدا را در نظر بگیر، نسبت به آنانی که زندگی‌شان ضعیف است و در معیشت با مشکل روبه رو هستند و راهی برای بهبود معاش ندارند، تو باید به همه آنها رسیدگی و توجه کنی.  ادامه مطلب ...

بازگشت تکاوران نیروی دریایی ارتش از چین

تکاوران نیروی دریایی ارتش که به منظور نجات دریانوردان سانچی به دریای چین اعزام شده بودند، امشب به تهران باز ‌می‌گردند.

بازگشت تکاوران نیروی دریایی ارتش از چینتکاوران نیروی دریایی ارتش که به منظور نجات دریانوردان سانچی به دریای چین اعزام شده بودند، امشب از شانگهای راهی تهران می شوند.

این تیم شب گذشته از دریای چین به شانگهای بازگشت و امشب راهی تهران خواهند شد.

 گفتنی است این تکاوران پس از وقوع حادثه برای نفتکش ایرانی سانچی به محل حادثه اعزام شدند که به علت عدم هماهنگی دولت چین موفق به نجات دریانوردان ایرانی نشدند.

جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر شهید بیژن زارع اعلام شد

مراسم وداع با پیکر شهید ناوسروان تکاور دریایی بیژن زارع ساعت ۱۸:۳۰ عصر روز شنبه مورخ ۳۰ دی‌ماه در مصلی انزلی برگزار می‌شود.

جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر شهید بیژن زارع اعلام شدمراسم وداع با پیکر پاک شهید والا مقام، ناوسروان تکاور دریایی «بیژن زارع» ساعت ۱۸:۳۰ عصر روز شنبه مورخ ۳۰ دی‌ماه در مصلی بزرگ بندر انزلی برگزار می‌شود.

مراسم تشییع پیکر این شهید ساعت ۹:۱۵ صبح روز یکشنبه اول بهمن‌ماه ۹۶ از چهار راه چراغ برق بندرانزلی به سمت آخر خط و از آنجا به منزل ابدی او واقع در گلزار شهدای سنگاچین برگزار خواهد شد.

دو روز پیش، پیکر مطهر تکاور شهید ناو سروان بیژن زارع که در حادثه برخورد ناو دماوند با موج شکن در دریای خزر مفقود شده بود بعد از چند روز جستجو کشف شد.

دوری ترکیه از آمریکا، آنکارا را به سوی ایران و روسیه سوق می‌دهد

ان بی سی نیوز در مطلبی، تنش‌ها در روابط ترکیه و آمریکا و احتمال نزدیک شدن این کشور به ایران و روسیه را بررسی کرد.

 روابط میان ترکیه و آمریکا به سبب حمایت واشنگتن از گروه‌های کُرد دچار تنش‌های تازه‌ای شده است. دولت ترکیه، این گروه‌ها را تروریست خطاب می‌کند.

تحلیلگران هشدار می‌دهند این بحران در حال دور کردن ترکیه، متحد دیرینه آمریکا و دومین نیروی نظامی بزرگ در ناتو، از غرب و نزدیک کردن آن به ایران و روسیه است.

حمایت آمریکا از گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه که از جانب گروه «ی پ گ» هدایت می‌شود، خشم مقامات ترکیه را برانگیخته است. ناظران هشدار می‌دهند نیروهای ترکیه‌ای آماده گذر از مرزهای سوریه و استقرار در این کشور همسایه هستند.

بکر بوزداغ، معاون نخست وزیر ترکیه روز چهارشنبه گفت: «نباید انتظار داشت ترکیه بیش از این صبور باشد». رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز نسبت به حمله به منطقه عفرین در شمال غربی سوریه، که نیروهای کُرد کنترل آن را به دست گرفته اند، هشدار داده است.  ادامه مطلب ...