رهبر انقلاب در دیدار مردم اصفهان: هیچ قضاوتی در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ندارم

هزاران نفر از مردم استان اصفهان صبح امروز در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

امروز مهمترین نیاز کشور بصیرت سیاسی و غافل نشدن از توطئه دشمن استحضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از مردم اصفهان، استان اصفهان را استان «شهادت و پیشگامی»، «استقامت و ایستادگی»، «علم و فرهنگ»، «دین و ولایت»، و «کار و ابتکار» خواندند و با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ قضاوتی در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ندارد و همواره از دو حزب مطرح این کشور، شاهد دشمنی بوده است، گفتند: امروز مهمترین نیاز کشور بخصوص برای نخبگان و مسئولان کشور، «بصیرت سیاسی و غافل نشدن از توطئه دشمن»، «حفظ روحیه و جهت‌گیری انقلابی»، «اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی»، «ادامه پرشتاب مسیر رشد علمی»، «اتحاد و انسجام ملی» و «حفظ استحکام روحی و درونی» است.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار که در ایام سالگرد حماسه مردم اصفهان در تشییع ۳۷۰ شهید عملیات محرم در روز ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ برگزار شد، یکی از مهمترین ویژگی های بارز مردم استان اصفهان را، روحیه «شهادت طلبی» و «ایستادگی» دانستند و با تأکید بر لزوم شناخت طراحی دشمن در هر مقطعی و پرهیز از وادادگی در مقابل او، افزودند: ایستادگی بر اصول انقلاب اسلامی یکی از نیازهای مهم امروز است و اصول انقلاب همان مبانی و شاخصهای مطرح شده در بیانات امام(رحمه‌الله) و وصیت نامه ایشان است.  ادامه مطلب ...

گاردین: اوباما در سایه وحشت از ترامپ به اروپا سفر کرد

روزنامه گاردین در گزارشی به سفر رئیس جمهور آمریکا به اروپا پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.
 گاردین در مطلبی نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که در طول ماه‌های گذشته همواره شایستگی دونالد ترامپ را برای جانشینی خود زیر سوال برده بود، اکنون در آخرین سفرش به اروپا باید با عقب‌نشینی از مواضع قبلی خود به متحدان ناراحت اروپایی‌اش اطمینان دهد که ریاست جمهوری ترامپ برای آنها چندان ناگوار نخواهد بود.

اوباما پس از پیروزی شگفت‌انگیز ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری هفته گذشته، با چهره‌ای به ظاهر آرام جانشین خود را که شاید بخش اعظمی از میراث او را نابود کند، به کاخ سفید دعوت کرد؛ اما در سفر خداحافظی خود به اروپا به سختی می‌تواند در دیدار با سران آلمان، انگلیس، فرانسه و ایتالیا احساسات واقعی خود را پنهان کند. 
ادامه مطلب ...

خاطره حجت‌الاسلام عباس پورمحمدی از آشنایی با مقام معظم رهبری

حجت الاسلام عباس پورمحمدی که یکی از مبارزان انقلابی در دوران نهضت اسلامی بود، در سال 1347 برای اولین بار با مقام معظم رهبری دیدار کرد که این دیدار در اسناد شهربانی هم منعکس شد.
  پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ حجت الاسلام عباس پورمحمدی از مبارزان انقلابی در دوران نهضت اسلامی بود که خاطراتش توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی ثبت و ضبط شده است. پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی نیز به مناسبت درگذشت وی بخش‌هایی از خاطرات منتشر نشده از حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی را منتشر می‌کند. یکی از بخش‌های خاطرات حجت‌الاسلام پورمحمدی مربوط به نحوه آشنایی وی با مقام معظم رهبری است. حجت‌الاسلام پورمحمدی در سال 1347 برای اولین بار با مقام معظم رهبری دیدار کرد که این دیدار در اسناد شهربانی هم منعکس شد که در سند زیر می بینید.

خاطره حجت‌الاسلام عباس پورمحمدی از آشنایی با مقام معظم رهبری 
ادامه مطلب ...

"نقش رژیم آل‌سعود در جنگ تحمیلی رژیم بعث، علیه ایران"

مرکز اسناد انقلاب اسلامی گزارشی با عنوان "نقش رژیم آل‌سعود در جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران" منتشر کرد.
نقش رژیم آل‌سعود در جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایرانبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آغاز تجاوز عراق به خاک ایران در 31 شهریور 59، فرصتی را در اختیار حکام آل‌سعود قرار داد تا همپای "صدام حسین"، علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران، اقدام کنند. در طول 8 سال جنگ تحمیلی رژیم بعثی علیه ایران، عربستان از هیچگونه حمایت سیاسی ، مالی ، اطلاعاتی و تسلیحاتی به صدام دریغ نورزید؛ حقیقتی که " ملک فهد " پادشاه وقت سعودی در جریان حمله عراق به کویت به آن اعتراف کرده و گفت: « اقدامات رهبر عراق (در حمله به کویت) نشانگر ناسپاسی به حمایت‌های نظامی عربستان از او درطول جنگ هشت‌ساله‌اش علیه ایران است. اگر عراق می‌گوید افراد خود را فدا کرده است ما نیز با پول، سلاح‌های پیشرفته و همکاری بین‌المللی خود، در این فداکاری سهیم بوده‌ایم. چگونه او می‌تواند همه این‌ها را فراموش کند و سعی در از بین بردن حقایق نماید.»

واکاوی نقش سیاسی، مالی ، اطلاعاتی و تسلیحاتی رژیم‌ آل‌سعود در طول 8 سال جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران؛  بیانگر ابعاد گسترده‌تری از دشمنی عربستان  با انقلاب اسلامی ایران است که در نوشتار پیش‌رو مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت. 
ادامه مطلب ...