با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان ارتش؛ مراسم نثار گل به مزار شهدای ادیان توحیدی برگزار شد

مراسم تجلیل از حماسه آفرینی‌های شهیدان گرانقدر ادیان توحیدی و نثار گل به مزار پاک یکصد تن از شهدای اقلیت‌های دینی با حضور تعدادی از مسئولان کشوری و لشکری صبح امروز (دوشنبه) در آرامستان ارامنه تهران برگزار شد.

مراسم نثار گل به مزار شهدای ادیان توحیدی برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین سعید نصیرالاسلامی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه میلاد با سعادت حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی، مراسم تجلیل از حماسه آفرینی‌های شهیدان گرانقدر ادیان توحیدی و نثار گل به مزار پاک یکصد تن از شهدای اقلیت‌های دینی که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به اهمیت اتحاد میان پیروان ادیان الهی در حفظ تمامیت ارضی کشور بر اهمیت انعکاس این اتحاد در عرصه بین‌المللی اظهار کرد: تقدیم صد‌ها شهید از اقلیت‌های دینی کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس نشان داد که نه تنها این عزیزان هیچ فاصله‌ای با برادران مسلمان خود در دفاع از کشور و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی احساس نمی‌کنند بلکه در حوزه دفاع از تمامیت ارضی کشور نیز حضوری پرشور و انقلابی داشتند.

وی تکریم امروز شهدای ادیان توحیدی را انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل بعد خواند و افزود: یکی از اساسی‌ترین مقوله‌های حفظ و بقای انقلاب اسلامی انتقال فرهنگ انقلاب و انقلابی گری به نسل بعد است و اگر برنامه‌های تکریم خانواده ها، حضور در مزار شهدا، بزرگداشت‌ها و... اتفاق نیفتد با گذر زمان تفکرات انقلابی‌گری آرام آرام رنگ باخته و از انقلاب پوسته‌ای بیشتر باقی نمی‌ماند و با کمترین فشار از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین نصیرالاسلامی با استناد به آیه ۴۰ سوره حج گفت: این آیه شریفه بیانگر تشریع حکم جهاد و دفاع در مقابل دشمن، حفظ معابد و نماد‌های دینی با مقاومت، ایثار، شهادت و نصرت الهی نسبت به کسی که دین خدا را یاری می‌کند؛ است.

وی امنیت پایدار امروز کشور را مرهون وحدت و یکپارچگی همه ادیان و فرقه‌های دینی در دوران دفاع مقدس خواند و تصریح کرد: ادیان توحیدی امروز هم در جنگ نرم و هجمه همه جانبه دشمن همچون زمان جنگ تحمیلی، جانانه ایستاده اند و مقاومت می‌کنند.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش همگرایی و وحدت بین همه ادیان و فرق را موجب اقتدار روزافزون کشور دانست و خاطرنشان کرد: آمار شهدای ادیان توحیدی بیانگر بصیرت، مقاومت و وحدت مثال زدنی آنان با سایر مردم ایران در دوران دفاع مقدس می‌باشد.

وی گفت: تجمع امروز شما در قطعه شهدای ادیان توحیدی یعنی اینکه انقلاب اسلامی همچنان زنده است و دشمنان بدانند که در اُم القرای کشور‌های اسلامی، ادیان توحیدی در کنار سایر مسلمانان با آگاهی، بصیرت، دشمن شناسی و با تأسی از مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی را با سربلندی به انقلاب جهانی امام عصر (عج) متصل خواهند کرد و انشالله با پیروان ادیان توحیدی در کنار حضرت عیسی مسیح (ع) پشت سر امام زمان (عج) اقامه نماز خواهند نمود.

مراسم ادای احترام و نثارگل به مزار یکصد تن از شهدای ارامنه با حضور امیر سرتیپ دوم فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش و تعدادی از فرماندهان و مسئولان کشوری و لشکری و نماینده اقلیت‌های مذهبی در مجلس شورای اسلامی و یکان تشریفات فرماندهی دژبان کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

دریادار سیاری: دفاع مقدس جلوه ای از مدیریت جهادی بود

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش گفت: دوران دفاع مقدس سراسر جلوه مدیریت جهادی در کشور بوده و این مدیریت جهادی بود که کشور را به پیش برد.

دفاع مقدس جلوه ای از مدیریت جهادی بود امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش شامگاه سه شنبه ٢۶ آذرماه در ششمین همایش مدیریت جهادی که در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، گفت: دوران دفاع مقدس سراسر جلوه مدیریت جهادی در کشور جلوه داشت و این مدیریت جهادی بود که کشور را به پیش برد.

او ادامه داد: من در دهه ٧٠ که فرمانده ناوگان شمال در دریای خزر بودم یکی از کشور‌های شمال ایران از ما برای شرکت در رزمایش در دریای خزر دعوت کرد، اما ما در آنجا به غیر از چند ناو آموزشی هیچ شناور دیگری نداشتیم. من خدمت فرمانده معظم کل قوا رفتم و این مطلب را به ایشان عرض کردم و پاسخ ایشان این بود که بروید و کشتی‌های خود را به شمال منتقل کنید و با آن‌ها رزمایش انجام دهید.

دریادار سیاری گفت: ما قصد داشتیم تا ناو‌های خود را از دریای سرخ به سوی دریای سیاه و رود ولگا منتقل کنیم که آن‌ها اجازه ندادند. فرمانده معظم کل قوا حتی گفتند که آن‌ها می‌خواهند شما را تحقیر کنند پس ناو را با تریلر و یا با جداسازی قطعات به شمال منتقل کنید تا این رزمایش انجام شود. اما گفتیم که این کار ممکن نیست و به همین دلیل حرکت کردیم تا ناوشکن رزمی را طراحی کرده و بسازیم.

او افزود: ساخت ناوشکن نیاز به فناوری پیشرفته‌ای دارد که ما از آن در ساخت ناو موشک انداز کلاس پیکان استفاده کردیم. این در حالی بود که هیچ اطلاعی از ساخت ناوشکن و فناوری آن را نداشتیم. اما این کار با غیرت و همت انجام شد و در سال ٨٢ نتیجه آن را در ناوگان شمال با حضور فرمانده کل قوا رونمایی و الحاق کردیم.

وزیر بهداشت: جاسازی قرص در کیک، کار شبکه‌ای خرابکار است

وزیر بهداشت گفت: یک شبکه فاسد و خرابکار اقدام به جاسازی قرص در کیک کرده که به زودی شناسایی و با آن برخورد می‌شود.

یک هزار طرح بهداشتی و درمانی آماده بهره برداری است وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یک شبکه فاسد و خرابکار اقدام به جاسازی قرص در کیک کرده که به زودی شناسایی و برخورد می‌شود.

سعید نمکی بیان کرد: جاسازی قرص‌ها در کیک کار خط تولید نیست و در نظام توزیع نیز موردی نیافتیم.

او افزود: جریانی به عمد این کار را برای به زمین زدن صنعت کیک و شکلات کشور که از صنایع موفق است دنبال می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: نهاد‌های اطلاعاتی پیگیر این موضوع هستند و به زودی شبکه‌ای که پشت پرده این فساد و خرابکاری است را شناسایی کرده و برخورد می‌کنیم.

نمکی درباره آخرین وضعیت آنفلوآنزا نیز گفت: موج آنفلوآنزا با این شدت را در سال ۹۴ نیز شاهد بودیم البته امسال علاوه بر ایران کشور‌های کویت، عمان، امارات، افغانستان و پاکستان، منطقه خلیج فارس و حتی کشور‌های اروپایی را نیز گرفتار کرده و مرگ و میر نیز به همراه داشت.

او گفت: با آمادگی کامل وزارت بهداشت و آموزش گسترده، موج آنفلوآنزا مهار شد به گونه‌ای که در هفته گذشته و سه روز اخیر آمار ابتلای قابل توجه جدید نداشتیم و مرگ و میر به دلیل آنفلوآنزا گزارش نشده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارتخانه برای اجتماعی کردن و جامعه محور کردن نظام سلامت نیازمند مشارکت عمومی مردم است چرا که مهار بیماری‌های غیر واگیر به عنوان شایع‌ترین علت مرگ و میر تنها با کمک مردم امکان پذیر است.

نمکی افزود: طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» این است که وزارت بهداشت از درون خانواده با اولویت بانوی خانواده، یک سلامت یار یا سفیر سلامت انتخاب کرده و وی را در زمینه موارد پیشگیری آموزش می‌دهد.

او اضافه کرد: همچنین فرد منتخب بخاطر تاثیری که بر روی دیگر افراد خانواده دارد، درباره تغییر الگوی زندگی به سمت الگوی مناسب و سالم، پوشش واکسیناسیون، مراقبت‌های بهداشتی اولیه، درمان‌های ابتدایی که می‌تواند قبل از ورود اورژانس انجام داد یا علائم بیماری را به مرکز فوریت‌ها و مراکز درمانی بازگو کرد آموزش می‌بیند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با این آموزش‌ها در توابخشی درون خانواده و رسیدگی به وضعیت سالمندان که آمارشان رو به افزایش است میتوان اثر مثبت گذاشت.

نمکی ابراز امیدواری کرد: دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی از سال دوم به بعد مسئولیت حل مشکلات درون خانواده و نظام سلامت را با ارتباط با سفیر سلامت دنبال کنند.

یادآوری می‌شود که به گفته مسئولان وزارت بهداشت تاکنون هیچ سندی که تأیید کند کیک‌های آلوده به قرص در سطح وسیع و گسترده تولید یا توزیع شده‌اند وجود نداشته و این موارد بیشتر به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای حاشیه‌سازی صنعت غذایی کشورمان و بازار‌های صادراتی آن است.

محمد حسین عزیزی مدیرکل نظارت برفرآورده‌های غذایی وزارت بهداشت نیز پیشتر در این باره اعلام کرده بود: جاسازی قرص و کپسول در برخی کیک‌های برند ایرانی به صورت عمدی و پس از کارخانه انجام شده و احتمالا یک اقدام برای تشویش اذهان عمومی بوده است.

مدارس تهران فردا هم تعطیل می‌شود؟

پیش بینی مقامات مسئول نشان می‌دهد که مدارس تهران، فردا (چهارشنبه، ۲۷ آذر) تعطیل نباشد.

مدارس تهران فردا هم تعطیل می‌شود؟ در پی بالا رفتن میزان آلاینده‌های جوی در تهران، مدارس استان طی روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه این هفته با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا تعطیل شد. روز گذشته کارگروه اضطرار آلودگی هوا تصمیم به تعطیلی مدارس تهران نگرفت و اعلام کرد که با توجه به پیش بینی هواشناسی هوای تهران بهبود می‌یابد و نیازی به تعطیلی مدارس نیست.

شاخص آلاینده‌های جوی تهران در برخی مناطق دیشب به مرز ۲۰۰ رسید و این امر باعث شد مدارس تهران در شیفت صبح تعطیل شوند. اما با توجه به بارش باران و وزش باد در تهران هم اکنون شاخص آلاینده‌های جوی در تهران به ۶۴ و سالم برای تمام گروه‌های سنی رسیده است.

پیش بینی می‌شود که مدارس تهران فردا (چهارشنبه، ۲۷ آذر) تعطیل نباشد و فردا شاهد هوای پاک در تهران خواهیم بود.

اگر چه بسته شدن مقطعی مدارس فرصتی مناسب، هم به لحاظ سرگرمی و تفریح و هم از نظر فعالیت‌های بیشتر درسی برای دانش آموزان است، اما باید اقرار کنیم در این برهه زمانی، تعطیل شدن مدرسه‌ها کاربرد مفید را از دست داده و تبدیل به بلای جان دانش آموزان، خصوصا بچه‌های پشت کنکوری شده و ساعات آموزش را به شدت کاهش می‌دهد؛  همچنین باعث افزایش هزینه‌های گزاف بر بدنه آموزش و پرورش می‌شود.