فرمانده نیروی دریایی‌ ارتش: زیردریایی‌ فاتح دشمنان ایران را شگفت‌زده خواهد کرد

امیر دریادار‌ خانزادی با تأکید بر اینکه تحریم‌ها در چنین شرایطی برای ارتش یک شوخی است،گفت: با الحاق‌ زیردریایی‌ فاتح تمامی دشمنان ایران شگفت‌زده خواهند‌ شد.

زیردریایی‌ فاتح دشمنان ایران را شگفت‌زده خواهد کرد/ تحریم‌ها برای ارتش یک شوخی است امیر دریادار‌ حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی‌ ارتش در سیزدهمین‌ همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با بیان اینکه بنده برای دومین بار است که در چنین همایش بزرگی شرکت می‌کنم گفت: در آستانه چهلمین سالگرد‌ انقلاب اسلامی برگزاری چنین همایش بزرگی نشان از اقتدار در صنعت دریایی کشور است.

وی ادامه داد: اگر نگاهی به 40 سال گذشته ایران داشته باشیم همه مردم تأکید خواهند کرد که تمدن دریایی‌ اسلامی در صنعت دریایی به رغم همه مقاومت‌های استکبار‌ جهانی در حال خیزش‌ جدی است.

امیر دریادار‌ خانزادی افزود: ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های ژئوپلوتیکی‌ کشورمان صنعت دریایی را در این بخش احیا کنیم.

وی تصریح کرد: بسیاری از کارشناسان و متخصصان، ایران را در موقعیت مرکزی جهانی می‌دانند و این چیزی است که می‌توان از آن استفاده‌های بسیار زیادی برد.

فرمانده نیروی دریایی‌ ارتش با بیان اینکه دنیا باید تمدن دریایی در حال خیزش ایران را به عنوان یک قدرت جهانی دریایی بپذیرد‌، گفت: با وجود آنکه اراده جدی‌ای برای تقویت این حوزه تا به امروز وجود نداشته، اما جهان باید قدرت دریایی ایران را بپذیرد‌.

وی تأکید کرد: باید بتوانیم از این فرصت در راستای تقویت صنعت دریایی کشور استفاده کنیم.  ادامه مطلب ...

نزاجا مسئول تامین امنیت مرزهای مشترک استان خراسان با افغانستان شد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در ماه‌های اخیر، نیروی زمینی ارتش مسئولیت مرزبانی مرز‌های مشترک با افغانستان را بر عهده گرفت.

نزاجا مسئول امنیت مرزهای مشترک کشور با افغانستان شدسردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، صبح امروز دوشنبه 5 آذرماه در حاشیه یازدهمین همایش فرماندهان نزاجا، و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ماه‌های اخیر، نیروی زمینی ارتش مسؤلیت مرزبانی مرز‌های مشترک با افغانستان را بر عهده گرفته است. قطعا ما مرزهای امن‌تری را نسبت به گذشته خواهیم داشت.

وی افزود: افغانستان کشوری است که دچار برخی از نگرانی‌ها و نا‌امنی‌هاست و ممکن است که اتفاقاتی در مرز‌های مشترک به وجود‌ آید، با استقرار نیروی زمینی و ایجاد استحکامات و برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد، ان‌شاءالله امن‌ترین مرز‌ها را در این منطقه داشته باشیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین درباره جزئیات همایش امروز فرماندهان نزاجا گفت: امروز نیروی زمینی ارتش فرماندهان خود را در رده تیپ و هم‌تراز آن گرد آورده است و برنامه‌ریزی‌های مناسبی را برای آینده انجام می‌دهد.

باقری ادامه داد: در این جلسه در خصوص مهم‌ترین تهدیدات پیش‌روی کشور، تهدیدات محتمل دفاعی و راه‌های ارتقای بازدارندگی و مصون‌سازی کشور صحبت کردیم و مهم‌ترین محور‌هایی که در نیروی زمینی باید به آن توجه شود، مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: همچنین در مورد ابعاد مختلف اقدامات اطلاعاتی مهندسی هوانیروز و سایر ابعاد نیروی زمینی نکاتی را به فرماندهان مطرح کردیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در دوره مسئولیتی اخیر، نیروی زمینی ارتش از نظر ارتقای توان نیروی انسانی، جذب نیروی مومن و معتقد، آموزش مناسب و سازماندهی ارائه تجهیزات مناسب‌تر در حال رشد است. امروز با اطمینان بیشتری می‌تواند از مرز‌های کشور دفاع کند.

سایه موشک کروز سومار روی سرِ اروپا

یوزی رابین که از مهم ترین چهره‌های صنعت موشکی رژیم صهیونیستی است گفت که طراحی موشک کروز «سومار» احترام برانگیز است. 

قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.

 در شرایطی که قدرت نظامی بازدارنده ایران و توان مقابله کشور با هر گونه تهدید نظامی این روزها محور بحث روز است. بررسی تکنولوژی موشک‌های ایران نشان می دهد که برد این موشک ها به دورترین نقاط اروپا و بیش از 70 درصد آسیا می رسد و این توان دفاعی باعث نا امیدی دشمنان در حمله نظامی به خاک و تاسیسات حیاتی کشورمان شده است.

یکی از موثرترین سلاح‌ها در میدان‌های نبرد که توانایی ضربات سنگین و مهلک در زمین، هوا و دریا را دارند موشک‌ها هستند و یکی از اعضای این خانواده موشک‌های کروز هستند.

غربی که باید به احترام موشک سومار بایستد

موشک کروز نوعی موشک و نوعی هواگرد بی‌سرنشین هدایت شونده‌ بوده که مسیر آن تا رسیدن به هدف قابل تغییر و هدایت است. در اغلب سامانه‌های کروز از نوعی موتور جت استفاده می‌شود، در حالی که موشک‌های دیگر از موتور راکتی استفاده می‌کنند.

موشک‌های کروز معمولاً تمام مسیر خود را در ارتفاع بسیار پائین (برای جلوگیری از تشخیص توسط رادارهای دشمن) و با سرعت تقریباً ثابت با سرعت مافوق صوت یا نزدیک به صوت طی می‌کنند. تفاوت موشک کروز با پهپاد این است که کروزها فقط به عنوان یک سلاح استفاده می‌شوند و کلاهک جنگی بخشی از بدنه آنهاست.  ادامه مطلب ...

دستورات رییس جمهور به استاندار کرمانشاه برای تسریع در روند کمک رسانی به زلزله زدگان

رئیس جمهور در تماس تلفنی با استاندار کرمانشاه، در جریان تازه‌ترین گزارش‌ها درباره زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه شب قرار گرفت.

دستورات رییس جمهور به استاندار کرمانشاه برای تسریع در روند کمک رسانی به زلزله زدگان حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در تماس تلفنی با استاندار کرمانشاه، در جریان تازه ترین گزارش ها درباره زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه شب در حوالی قصر شیرین و سر پل ذهاب قرار گرفت و بعد از بررسی آخرین گزارشها، دستورات لازم را صادر کرد.

رئیس جمهور در گفت و گو با هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه پس از اطلاع از مهمترین مسایل میدانی و نیازهای مردم در مناطق زلزله زده و همچنین بررسی روند خدمات رسانی دستگاه های امدادی و درمانی؛ دستورات لازم را برای بسیج همه امکانات دستگاهها و نهادها جهت امداد رسانی هرچه سریعتر و بهتر به زلزله زدگان و رسیدگی فوری به وضع آسیب دیدگان و مصدومان صادر کرد.