عکس کمتردیده شده از قدیمی ترین سنگ قبر امام رضا(ع)

قدیمی ترین سنگ قبرامام رضا(ع) مربوط به قرن ششم است که از نفایس بسیار ارزشمند موزه آستان قدس رضوی محسوب می شود.
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قدیمی ترین سنگی که بر مزار حضرت رضا علیه السلام دیده شده ، سنگ مرمری با ابعاد 20 در 40 و قطر 6 سانتی متر است که در اوایل قرن ششم بر مزار امام نصب شده است.

این سنگ از نفایس بسیار ارزشمند موزه ی آستان قدس رضوی است که از نظر تاریخی و نوع خط ، کوفی شکسته و اهمیت فوق العاده ای دارد. بر سطح این سنگ جدید علاوه بر کلمات مقدس و الهام بخش تاریخ ولادت و شهادت امام هشتم علیه السلام نقش بسته است.


عکس کمتردیده شده ازقدیمی ترین سنگ قبر امام رضا(ع)

"بونسای "درختچه های زیبای ژاپنی + تصاویر

ژاپنی ها با اسفاده از هنر خود دست سالهاست به خلق درختچه های زیبا زده اند.
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از هنرهای زیبایی ژاپنی پرورش درختان به صورت "بونسای" است. بعضی از این گیاهان واقعا" زیبا بوده و ارزش زیادی هم دارند. این هنر برای هزاران سال در چین رواج داشته و پس از ارتباط فرهنگی بین چین و ژاپن، به این کشور منتقل شده است.

بونسای از دو کلمه ژاپنی "بون=سینی" و "سای= کاشتن" تشکیل شده و در اصل به معنی کاشت درختان توی سینی (ظروف کشیده و کم عمق) است. در این هنر سعی میشود درختان را به صورت فرم پاکوتاه به اشکال گوناگون دربیاورند. شکل بونسای خیلی مهم و مفهوم آن را می رساند. بعضی از هنرمندان این هنر، بونساهای خیلی کوچک که حتی گاهی اوقات کوچکتر از کف دست هستند را پرورش می دهند که به اسم "مینی بونسای" شناخته می شود.

بونسای حاصل تلفیق هنر با علم باغبانی است. یک هنرمند خلاق با حس زیبا شناسی و مهارت ، با خلق یک بونسای در گلدان ظریف می کوشد تا درختی کهن بر فراز یک کوه و یا درختی کهنسال و با وقار روییده بر دشتی را تصویر کند. پس بونسای هم یک سرگرمی در زمینه ی باغبانی زینتی است و هم باعث نزدیکی و شناخت انسان از شگفتی های طبیعت می شود.



برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی روی ان ها کلیک کنیدر

بهترین گوشی های بازار با ارزش 400 هزار تومان + لیست قیمت

اگر دنبال خرید گوشی هایی با قیمت مناسب هستید این خبر را تا انتها پیگیری کنید.
به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر ساله شرکت های بزرگ تلفن های هوشمند با طراح های جدید و مشخصات سخت افزاری قدرتمند وارد چالش بزرگی می شوند. بعضی از این شرکت ها برای ایجاد رقابت تمام سعی و تلاش خود را به کار می برند تا از بهترین تکنولوژی روز دنیا در کالاهای خود استفاده کنند و بتوانند از رقبای خود سبقت بگیرند. همین علت باعث می شود انتخاب مشتری برای خرید یک گوشی مناسب کمی دشوار به نظر برسد.


بهترین گوشی های 400 هزار تومان+ لیست قیمت
ادامه مطلب ...

اسلحه M2 اینگونه خودروی سواری را منهدم می کند + فیلم

در این فیلم مشاهده می کنید چگونه ماشین های سواری با اسلحه M2 منهدم می شوند.
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ام۲ شباهت بسیار زیادی به تیربار متوسط ۷.۶۲ م‌م ام۱۹۱۹ برونینگ دارد که آن را هم جان برونینگ طراحی کرده، با این تفاوت که بزرگتر از آن است و فشنگ‌های پرقدرت‌تر و بزرگتر ۰.۵۰ بی‌ام‌جی (۱۲.۷x۹۹ میلی‌متری) را شلیک می‌کند که برای استفاده همین تیربار اختراع شده و نام آن یعنی بی‌ام‌جی هم مخفف برونینگ مشینگان به معنی تیربار برونینگ است.

طول سلاح ۱ متر و ۶۵ سانتی‌متر و طول لوله آن ۱ متر و ۱۴ سانتی‌متر است. وزن سلاح هم ۳۸.۵ کیلوگرم و وزن لوله ۱۳ کیلوگرم است. نواخت تیر تئوریک آن ۴۸۵ تا ۶۳۵ در دقیقه و برد موثر آن ۲ هزار متر است.


اسلحه M2 اینگونه خودروی سواری را منهدم می کند+فیلم آهسته

امروزه با رشد نفوذ اسلحه های جنگی و نیمه جنگی در بین مردم آمریکا، اروپا و روسیه، انجام آزمایش ها و تیر اندازی  با این سلاح ها تبدیل به یک نوع تفریح شده است و محل این تفریح ها بیابان ها و جنگل های ایالات متحده آمریکا و برخی از کشور های اروپایی است.
ادامه مطلب ...

نیویورک تایمز: فشارهای جدید بر اتحاد آمریکا و عربستان، همزمان با سفر اوباما به ریاض

وبسایت نیویورک تایمز در گزارشی به بررسی رابطه ریشه دار آمریکا و عربستان سعودی در آستانه سفر اوباما به این کشور پرداخت.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: در هفت دهه گذشته، تصاویر رئیس جمهور آمریکا کنار پادشاهان عربستان سعودی گواه اتحاد استراتژیک و پایدار آمریکا و این کشور غنی از نفت است.

روز چهارشنبه، "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا با ورود به "ریاض،" پایتخت عربستان سعودی عکسی دیگر به پرونده تصاویر پیشین می افزاید. وی برای حضور در یک جلسه خصوصی با "ملک سلمان،" پادشاه 80 ساله عربستان سعودی به این کشور سفر می کند.

به نوشته نیویورک تایمز، اما تصویر این دو رهبر کنار یکدیگر، گویای فشاری که بر روابط آمریکا و عربستان وارد شده است، نخواهد بود. در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، در خصوص نحوه مهار ایران، نحوه مقابله با گروه تروریستی داعش، آینده سوریه و درگیری ها در یمن بحث هایی میان دو کشور بوجود آمد. اظهارات رُک و بی پرده باراک اوباما در مصاحبه اخیرش در خصوص سعودی ها، این خصومت ها را عمیق تر کرد.

"فردریک وهری،" عضو ارشد برنامه خاورمیانه در بنیاد "موقوفه کارنگی برای صلح بین المللی" گفت: "رابطه دو کشور با مشکل روبرو شده است؛ اما این مسئله به یک سقوط قریب الوقوع منجر نمی شود." 
ادامه مطلب ...