آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران؛ تحریم‌ها را تمدید کردند؛ آیا این نقض برجام نیست

تحریم‌ها را تمدید کردند؛ آیا این نقض برجام نیست/ جهاد و ایستادگی تنها راه نجات اسلام استآیت‌الله امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز، با اشاره به تمدید تحریم‌های ده ساله علیه ایران و اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه این موضوع، ناقض برجام نیست، خطاب به آمریکایی‌ها اظهار داشت: تحریم‌ها تمام شد اما آن را بار دیگر تمدید کردید؛ آیا این ناقض برجام نیست؟

وی افزود: قرار نبود این کار را انجام دهید و قرار بود که اوباما این مصوبه را وتو کند. چرا تمامی حرف‌هایی که زدید را رها کردید؟

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: اما نظام جمهوری اسلامی که بر اساس عقل و دین استوار است، صداقت و امانت خود را در تمام مراحل نشان داد. دیدید شما عهد‌شکن و غیر قابل اعتمادید؟

وی اضافه کرد: این‌ها یک عده کمی هستند که گردانندگان تبلیغاتند اما شما دنیای هفت، هشت میلیاردی، چشم خود را باز کنید که چه کسی حق و چه کسی باطل است؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آزادسازی حلب در سوریه از چنگال تروریست‌های تکفیری داعش اظهار داشت: حلب نقطه‌ای بود که در آن مشخص شد سفیانی و دجال چه کسانی هستند. به نظرم، دجال، به آمریکا و صهیونیست‌ها و سفیانی نیز به عرب تطبیق می‌کند. آل‌سعود و تکفیری‌ها اسلام را ابزار دست دجال قرار داده‌اند و خود را مسلمان می‌دانند. 

ادامه مطلب ...

ترکیه در حال تجزیه شدن است و به زودی مرزهایش تغییر خواهد کرد

نقشه ترکیه

یک پژوهشگر موسسه مطالعاتی «امریکن اینترپرایز (AEI)» از نئو محافظه‌کاران آمریکا که پیش‌تر در مقاله‌ای وقوع کودتا در ترکیه را پیش‌بینی کرده بود با انتشار مقاله‌ای از احتمال تجزیه ترکیه نوشته است.

موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمعی از محکومان

رهبر معظم انقلاب، با عفو و تخفیف مجازات جمعی از محکومان موافقت کردند.
موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمعی از محکومان در آستانه فرا رسیدن میلاد مسعود حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و ولادت امام جعفر صادق علیه السلام، رهبر معظم انقلاب اسلامی با عفو و تخفیف مجازات «یک هزار و دویست و سی و یک» نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه طی نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات ۱۲۳۱ نفر از محکومان را که در کمیسیون مربوط واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌ بودند ارائه کرد، که مورد موافقت مقام معظّم رهبری قرار گرفت.

روسیه: از تمدید قانون تحریم ایران از سوی آمریکا متاسفیم

معاون وزارت امور خارجه روسیه گفت: از تمدید قانون تحریم ایران از سوی آمریکا متاسفیم و این اقدام را زیان بار و نادرست می دانیم.
سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه در جمع خبرنگاران گفت: زمینه سیاسی برای این اقدام آمریکا مناسب نبوده است.
ریابکوف روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرگزاری ایتارتاس با انتقاد از تمدید قانون تحریم ایران توسط آمریکا اظهار کرد: بر این باوریم درشرایطی که به نخستین سالروز آغاز اجرای برجام نزدیک می شویم، این اقدام زیان بار و غلط است.

وی ادامه داد: از اینکه در دو مجلس کنگره آمریکا، اکثریت نمایندگان به این قانون رای مثبت دادند، متاسف و معتقدیم که این اقدام حاکی از روحیه مشخص حاکم در آمریکاست.

ریابکوف گفت: در این مجموعه وضعیتی بروز کرده است که شایسته و در شان افراد دارای اختیارات دولتی در آمریکا نیست. 
ادامه مطلب ...