رزمایش بزرگ نداجا اول دی ماه در شرق تنگه هرمز برگزار می‌شود

به گزارش صد خبر     امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در همایش فرماندهان این نیرو که صبح امروز برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: رزمایش بزرگ نداجا با هدف تمرین کمک رسانی به شناورهای حاضر در منطقه، اول و دوم دی‌ماه در منطقه شرق تنگه هرمز برگزار خواهد شد.

سیاری ضمن تاکید بر تعامل و همکاری با کشورهای حوزه خلیج فارس، اطراف دریای عمان و شمال اقیانوس هند تصریح کرد: رزمایش های ما نیز در جهت تقویت امنیت منطقه و در راستای همکاری و تعامل با همه این کشورهاست و بارها گفته ایم که می توانیم با یکدیگر تعامل سازنده داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کمک رسانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به شناورهای سایر کشورها اشاره کرد و گفت: ما تاکنون به 23 شناور کمک رسانی داشته ایم و نزدیک به 3هزار کشتی نیز توسط یگانهای نداجا اسکورت شده اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین از دیدار با هیات های نظامی عمان و هند در روزهای آینده خبرداد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: برای ایجاد وحدت در جامعه همگان باید حول محور ولایت حرکت کنند.

 به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از دفتر ویژه رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اگر بخواهیم دژی مستحکم، مردانه و شجاعانه در حفاظت از حریم مقدس انقلاب و نظام بنا کنیم باید به وحدت حول محور ولایت توجه کنیم، باید بدانیم امروز در شرایط پس از توافق وارد عرصه نبردی بسیار ظریف‌تر و خطرناک‌تر با دشمن شده‌ایم که فراتر از حفظ وضع موجود در انقلاب اسلامی بر پیش برندگی متمرکز است.  ادامه مطلب ...

به مناسبت شهادت سمیر القنطار؛ پیام تسلیت وزیر اطلاعات به سید حسن نصرالله

وزیر اطلاعات شهادت سمیر القنطار را به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تسلیت گفت.
پیام تسلیت وزیر اطلاعات به سید حسن نصراللهبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی وزارت اطلاعات حجت‎الاسلام وا لمسلمین محمود علوی شهادت سمیر القنطار را به دبیرکل حزب‌الله لبنان تسلیت گفت.  ادامه مطلب ...

با حضور امیر حیدری؛ اولین یادواره 1181 شهید ارتش برگزار شد

با حضور جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش و نماینده ولی فقیه اردبیل اولین یادواره 1181 شهید ارتش برگزار شد.
به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و جانشین نیروی زمینی ارتش و 4000 نفر از خانواده های معظم شهدای ارتش در سالن 6000 نفری رضازاده شهرستان اردبیل تجلیل به عمل آمد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در اولین یادواره یک هزار و 181 شهید ارتش در استان اردبیل گفت: خانواده شهدا همانند صدف، گوهر شهید خود را در دامانشان تربیت کردند. من بر دستان خانواده شهدا بوسه می زنم که همانند صدف، گوهر شهید خود را در دامان پاک خود تربیت کردند و فدای کشور و ولایت فقیه نمودند.

آیا حزب الله لبنان نیروی هوایی رژیم اسرائیل را از کار می‌اندازد؟

ارزیابی موجود در موسسات امنیتی اسرائیل نشان می دهد که حزب الله لبنان در جنگ سوم لبنان با مجموعه ای متشکل از هزار موشک وارد عمل شده و بلافاصله فرودگاه‌های جنگی اسرائیل و هواپیماها و یگان‌های تسلط بر آنها و گروه‌های نظارت هوایی در این فرودگاه را هدف قرار می دهد و نیروی هوایی اسرائیل را از کار می‌اندازد. 

 

به گزارش صد خبر  ,   اسرائیل اخیرا اعلام کرد که جنگ آینده با حزب‌الله لبنان شاهد استفاده گسترده از ناوگان موشکی دقیق و دوربرد حزب‌الله و هدف قرار دادن گسترده فرودگاه‌های جنگی سرزمین‌های اشغالی و باندهای پرواز جنگنده‌ها خواهد بود و به این ترتیب اسرائیل شاخص برتری خود در جنگ با حزب‌الله را از دست خواهد داد. 
 
ارتش اسرائیل راه حل این مشکل را در تجهیز هواپیماهای جنگی آمریکایی از نوع اف 35 می داند که قادر به فرود و پرواز عمودی از باندهای نسبتاً کوچکی است و دستیابی حزب‌الله لبنان به اهداف خود در ممانعت از حملات هوایی اسرائیل به خاک این کشور را مشکل‌تر می ‌کند.    ادامه مطلب ...