ارتباط احتمالی هواپیماربایان با دولت عربستان!

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد مقامات اطلاعاتی آمریکا بررسی گزارش 28 صفحه ای محرمانه درباره حملات 11 سپتامبر سال 2001 را تکمیل کرده اند. 
کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گزارشی رسمی 28 صفحه محرمانه را درباره حملات 11 سپتامبر سال 2001 در آمریکا منتشر کرد که به مدت 13 سال محرمانه باقی مانده بود. 
در این صفحات به ارتباط هایی احتمالی بین برخی از هواپیماربایان و افراد مرتبط با دولت عربستان سعودی اشاره شده است اما این ارتباط ها به طور مستقل قابل تایید نیست. 
خبرگزاری فرانسه هم اعلام کرد در گزارش محرمانه مربوط به حملات یازده سپتامبر هیچ ادله‌ای مبنی بر دست داشتن مسئولان سعودی در این حملات ذکر نشده است. 
در این اسناد آمده است که اسامه بسنان، یکی از هواپیماربایان از بندر بن سلطان، سفیر وقت رژیم سعودی در آمریکا پول دریافت کرده است. در این گزارش آمده است که همسر بسنان نیز از همسر بن سلطان مبلغی دریافت کرده است. 
برخی قانونگذاران آمریکایی مدعی بودند این 28 صفحه محرمانه از گزارش کنگره نشان دهنده وجود ارتباط میان شماری از مقامات دولتی عربستان سعودی با عاملان حملات 11 سپتامبر است. جان برنن، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ماه ژوئن گفت نباید هیچ فردی این بخش از گزارش را دلیل دست داشتن عربستان سعودی در حملات 11 سپتامبر تلقی کند. 

فارین پالسی: اردوغان پاداش کار خود را گرفت

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان -- رییس جمهور ترکیه -- در نشست خبری خود در فرودگاه آتاترک استانبول دستور سرنگونی جنگنده های کودتاگران نظامی را صادر کرد. 
بر این اساس، رییس جمهور ترکیه از دستگیری 120 نفر در ارتباط با کودتای اخیر این کشور خبر داد. وی افزود: محاکمه قضائی متهمان به دخالت در کودتا از فردا آغاز می شود.
 
اردوغان گفت: کودتاگران رییس دفترم را گروگان گرفته اند.
 
در عین حال، نشریه فارن پالسی اردوغان را در کودتا مقصر دانست. این نشریه نوشت ؛ رجب طیب اردوغان، نباید هیچ کس را جز خودش در کودتا مقصر بداند. پس از سالها عمل نکردن به وعده ها و تعمیق بدگمانی، اکنون رئیس جمهور ترکیه پاداش خود را گرفت.

گاردین: چرا فرانسه هدف اصلی حملات مکرر تروریستی داعش است؟

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی نوشت فرانسه به عنوان پرچمدار لیبرالیسم سکولار غربی، به هدف شماره یک حملات تروریستی داعش در جهان غرب تبدیل شده است.
گاردین: چرا فرانسه هدف اصلی حملات مکرر تروریستی داعش است؟به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار گزارشی به بهانه اقدام تروریستی پنج‌شنبه شب در فرانسه، نوشت: یک بار دیگر ساختمان‌های مهم کشورهای سراسر جهان به رنگ پرچم فرانسه در خواهد آمد؛ هشتگ‌های همدردی با قربانیان این حمله تروریستی ساخته خواهد شد؛ و رهبران جهان در پیام‌هایی به رئیس‌جمهور فرانسه کشته شدن شماری از شهروندان این کشور را تسلیت خواهند گفت. اما، پرسش مهم اینجاست که «چرا داعش فرانسه را به عنوان هدف اصلی حملات تروریستی خود برگزیده است؟»؛ رشته عملیات تروریستی ماه‌های اخیر در فرانسه حتی مرگبارتر از  حملات انتحاری 11 سپتامبر سال 2001 (20 شهریور 1380) در آمریکا بوده است.  
 
ادامه مطلب ...

رئیس پارلمان ترکیه: کودتاچیان به زودی به سزای اعمال خود می‌رسند

رئیس پارلمان ترکیه در جلسه فوق‌العاده پارلمان درباره کودتای نافرجام ارتش گفت کودتاچیان به زودی به سزای اعمال خود می‌رسند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد، اسماعیل کهرمان، رئیس پارلمان ترکیه در این جلسه گفت: تلاش برای کودتا مردم ترکیه را متحد کرد و این درسی برای همگان است.

وی گفت: کودتا یک تلاش تروریستی بود و کودتاچیان گروه کوچکی از ارتش بودند.

رئیس پارلمان ترکیه تأکید کرد: کودتاچیان به زودی به سزای اعمال خود می‌رسند.

وی گفت: کسانی بودند که هوش و ذکاوت مردم ترکیه را پیش‌بینی نمی‌کردند برای همین تلاش کردند تا به اراده ملی ضربه بزنند. تلاش برای کودتا به دلیل ناخرسندی برخی گروه‌ها از رشد و توسعه ترکیه بود. آن‌ها می‌خواستند توانایی‌ها و امکانات ما را هدف قرار دهد اما اراده ملی و مردم ترکیه این تلاش را ناکام گذاشتند.

ترکیه شب گذشته صحنه کودتای نافرجام ارتش علیه دولت بود که به کشته و زخمی شدن صدها نفر منجر شد. 

بینالی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه نیز در این جلسه به تمامی مردمی که در حمایت از دولت به خیابان‌ها آمدند تبریک گفت.

وی گفت: من به این مردم شجاع افتخار می‌کنم. از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز به دلیل شجاعتش تشکر می‌کنم. به تمامی نیروهای امنیتی نیز تبریک می‌گویم چرا که آن‌ها بار دیگر ثابت کردند که دوستدار مردم و کشور هستند.

ییلدریم گفت: کودتاچیان خیانتکار و تروریست بودند و نماینده ترکیه و نیروهای مسلح کشور ما نیستند. آن‌ها دچار جنون شده و هوشیاری خودشان را از دست داده بودند. آن‌ها نمی‌دانستند لطمه زدن به اوصول ملت هرگز نتیجه خوبی به دنبال نخواهد داشت. آتشی که آن را شعله‌ور ساختند دستشان را سوزاند و در نتیجه شکست خوردند.

ابو عمر الشیشانی کشته شد/ کمر داعش در عراق شکست + تصاویر

خبرگزاری اعماق وابسته به داعش با اعلام خبر به هلاکت رسیدن الشیشانی، مرگ این عضو بلند پایه داعش را تایید کرده است.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جنگ در عراق و سوریه ابعاد جدیدی پیدا کرده است و هم‌اکنون داعش در هر دو جبهه شدیدا در موضع ضعف قرار گرفته است. به نظر می‌رسد که دیگر کاری از دست فرماندهان کاربلد داعش بر نمی‌آید، فرماندهانی همچون ابومحمد الامریکی، ابوعمر چچنی و ابومسلم الترکمانی که به هلاکت رسیدند.


و سرانجام کشتی الشیشانی در شرقاط به گل نشست

خبرگزاری اعماق – وابسته به گروه تروریستی داعش – با اعلام خبر به هلاکت رسیدن ابوعمر الشیشانی ، مرگ این عضو بلند پایه گرجستانی تبار داعش را تایید کرده است.

بنا بر اعلام وب سایت اعماق، الشیشانی در حال پس زدن حملات نیروهای عراقی و ائتلاف به مناطق جنوبی موصل کشته شده است. بر اساس اعلام خبرگزاری وابسته به داعش، الشیشانی در نبرد در حومه شهر شرقاط  در جنوب شهر موصل عراق کشته شده است.

شرقاط در استان صلاح‌الدین عراق و در ۲۵۰ کیلومتری شمال بغداد قرار دارد و از دو سال پیش در اشغال داعش است.

ابو عمر الشیشانی کشته شد/ کمر داعش در عراق شکست + تصاویر
 
ادامه مطلب ...