اگر به خواسته‌های ما تن ندهی، به سرنوشت مبارک دچار می‌شوی!

جانشین ولیعهد عربستان در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور مصر، وی را تهدید کرد.
عربستان خطاب به سیسی: اگر به خواسته‌های ما تن ندهی، به سرنوشت مبارک دچار می‌شوی!
به نقل از "پانوراما الشرق الاوسط"؛ "عبدالفتاح سیسی" –رئیس جمهور مصر- در دیدار اخیر خود با سردبیران روزنامه های مصری کوشید تا وجود هرگونه اختلاف میان کشورش و عربستان سعودی را رد کند و رسانه ها را به تنش زایی میان دو کشور متهم کرد.

براین اساس، موقتا دست‌کم تبلیغات رسانه‌ای از جانب مصر آرام شد، ولی این موضوع همچنان به مانند آتش زیر خاکستر باقی است.  ادامه مطلب ...

مروری بر آخرین اخبار انتخابات آمریکا

فضای انتخاباتی امروز آمریکا در فاصله 20 روز تا برگزاری انتخابات، تحت تأثیر آخرین مناظره نامزدها بود.
  فضای انتخاباتی امروز آمریکا متأثر از سومین دوئل انتخاباتی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ بود. نامزدهای انتخاباتی دو حزب دموکرات و جمهوری‌‌خواه بامداد امروز (پنجشنبه) در آخرین تقابل رو در رو با یکدیگر در دانشگاه ملی نوادا در ایالت لاس وگاس مقابل دوربین‌های تلویزیونی قرار گرفتند تا علاوه بر تبیین هر چه بیشتر مواضع انتخاباتی، آخرین پرده از رسوایی‌های سیاسی و اخلاقی خود را نیز در برابر دیدگان میلیون‌ها بیننده به نمایش درآورند. 

همانگونه که انتظار می‌رفت کلینتون و ترامپ مانند مناظره قبل پیش از آغاز رسمی مناظره برای دست دادن به سمت یکدیگر نرفتند تا از همان دقیقه نخست برای افراد حاضر در سالن مناظره و میلیونها بیننده تلویزیونی این اطمینان ایجاد شود که نظاره‌گر چالش سختی میان آنها خواهند بود. وبسایت هیل گزارش داد بسیاری از بنگاه‌های قمار در آمریکا بر سر دست دادن یا ندادن کلینتون و ترامپ، با یکدیگر شرط‌بندی کرده بودند! 
ادامه مطلب ...

ناوگروه دریایی صلح و دوستی ایران در بندر باکو پهلو گرفت

ناوگروه دریایی صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران در بندر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان پهلو گرفت.
ناوگروه دریایی صلح و دوستی ایران در بندر باکو پهلو گرفت ناوگروه دریایی صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران که آب‌های شمالی کشورمان را به منظور انجام یک ماموریت خارج از کشور ترک کرده بود صبح چهارشنبه مورخ 28 مهر 1395 در بندر باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان پهلو گرفت و مراسم استقبال از آن برگزار شد.

ناوگروه اعزامی متشکل از ناو جنگی دماوند و جوشن ساخت جمهوری اسلامی ایران و از منطقه چهارم نیروی دریایی در بندر انزلی دریای خزر به فرماندهی عبدالحسین ظفری حامل پیام صلح و دوستی می‌باشد.

در مراسم استقبال از ناوگروه دریای جمهوری اسلامی ایران جواد جهانگیرزاده سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان، سید علی‌اکبر اجاق‌نژاد نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان، مجید خدابخش استاندار اردبیل، فرمانده و تنی چند از مقامات فرماندهی نیروی دریایی این کشور، علی سیفی وابسته نظامی سفارت کشورمان و نیز جمعی از نمایندگان رسانه‌ها حضور داشتند.  ادامه مطلب ...

افتتاح چهارمین دوره فرماندهی عملیات مشترک و مرکب دافوس آجا

با حضور امیر سرتیپ خرم طوسی چهارمین دوره فرماندهی عملیات مشترک مرکب دافوس آجا در محل سالن شهید همتی این دانشگاه افتتاح شد.
افتتاح چهارمین دوره فرماندهی عملیات مشترک و مرکب دافوس آجا امیر سرتیپ رضا خرم طوسی، مشاور عالی فرمانده کل ارتش در این مراسم و خطاب به دانشجویان جدیدالورود گفت: این دوره با توجه به کیفیتی که دارد می تواند نگرش اساسی در تمام ابعاد در حوزه های مختلف آموزش برای دانشجوبان ایجاد کند.

وی تصریح کرد: در حوزه نظامی با توجه به شرایط جدید در محیط کنونی و پیرامونی ما و نقش بسیار تعین کننده آن لازم است در حوزه دانش مشترک مرکب وارد شویم و تهدیدها را به فرصت تبدیل نماییم.

سرتیپ خرم طوسی در ادامه با تاکید برضرورت تربیت نیروی کاربردی در ارتش خاطر نشان کرد: در حوزه نظری و دانش مشکلی نداریم ولی در اجرا باید توانمندی های خود را افزایش بدهیم.

در ابتدای این مراسم امیر سرتیپ دوم دکتر حسین ولی وند فرمانده دافوس آجا طی گزارش کوتاهی از روند آموزشی دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا گفت: در این دانشگاه سعی شده است تا با بهره گیری از تجارب اساتید خبره، فضای جدیدی را در حوزه های پژوهش و آموزش ایجاد نماییم  که به لطف خدا تا بحال بررسی های زیادی برای تعویض متون، برنامه های آموزشی و آئین نامه ها  صورت گرفته است.

وی همچنین اظهارداشت: باحمایت های سامانه محترم فرماندهی ارتش و با رویکرد نگاهی به آینده، گروه های جدید پدافند، جنگال و سایبری، آموزش و آماد و پشتیبانی در دافوس را ه اندازی شده است.