فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش مطرح کرد؛ شبیه‌سازی حراست از آسمان خلیج فارس و تنگه هرمز در رزمایش پدافند هوایی

امیر صباحی‌فرد گفت: همه تجهیزاتی که برای کشف و شناسایی در خلیج فارس استفاده می‌کنیم در رزمایش پدافند هوایی حاضر است.

شبیه‌سازی حراست از آسمان خلیج فارس و تنگه هرمز در رزمایش پدفند هوایی به نقل از قرارگاه رسانه‌ای رزمایش؛ امیر علیرضا صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸، با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این رزمایش در منطقه‌ای به گستره ۴۱۶ هزار کیلومتر مربع در منطقه عمومی سمنان انجام خواهد شد، اظهار کرد: مرحله نخست این رزمایش شامل کشف و شناسایی اهدافی خواهد بود که توسط نیروی متخاصم برای ما به وجود خواهد آمد و در مرحله بعد نیز علاوه بر کشف و شناسایی، سامانه‌های حاضر در رزمایش با اهداف درگیر خواهند شد.

او افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در این رزمایش سخت‌ترین و واقعی‌ترین شرایط رزم را تمرین خواهیم کرد.

امیر صباحی فرد ادامه داد: یکی از اهداف ما این است که در این رزمایش توانمندی رزم پدافند هوایی که الان نوک حمله است را محک بزنیم تا اگر دشمن قصد تجاوز، حمله و حتی تخلفی نسبت به فضای آسمان کشورمان که جزو خطوط قرمز ماست داشته باشد، بتوانیم با آن مقابله کنیم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تاکید کرد: توصیه من به دشمنان این است که خود را در ورطه این آزمایش قرار ندهند چراکه ورود به این امتحان و ورود به فضای آسمان جمهوری اسلامی ایران همانطور که در گذشته نیز نشان داده شده است، جز خفت و خواری برای آن‌ها دستاوردی نخواهد داشت.

او تصریح کرد: در این رزمایش سلاح و سامانه‌های بومی و به روز دنیا به کار گیری شده که در لبه تکنولوژی پدافند هوایی دنیا قرار دارند.

امیر صباحی فرد گفت: در این رزمایش از نیرو‌های جوان استفاده می‌کنیم که تجربه قدیمی‌های ما و تحرک و شادابی جوانان در هم آمیخته شده و پیش‌بینی می‌کنیم نتیجه آن یک رزمایش بسیار خوب و موفق باشد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در خصوص شرایط ارزیابی و دیگر نیرو‌های شرکت کننده در این رزمایش، تصریح کرد: ما در این رزمایش از نیروی هوایی بعنوان نیروی متخاصم (نارنجی) استفاده می‌کنیم و از همه داوران هم خواسته ایم تا ما را به صورت واقعی مورد ارزیابی و محک قرار دهند تا انشالله در آینده بتوانیم از همه توانمندی‌های خود در میدان رزم استفاده کنیم.

او بیان کرد: این رزمایش اولین رزمایش نیروی پدافند هوایی است که خردادماه امسال بعنوان یکی از نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

امیر صباحی فرد گفت: منطقه این رزمایش شبیه سازی منطقه عمومی خلیج فارس به‌خصوص تنگه هرمز است یعنی همه تجهیزات و سامانه‌هایی که ما برای کشف، شناسایی و درگیری در خلیج فارس و تنگه هرمز استفاده می‌کنیم در این میدان حاضر است.

حضور پهپاد‌های هوافضای سپاه در رزمایش/ سامانه ۱۵ خرداد شلیک می‌کند

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۹۸ اهداف و چگونگی انجام این رزمایش را تشریح کرد.

حضور پهپاد‌های هوافضای سپاه در رزمایش/ سامانه ۱۵ خرداد شلیک می‌کند امیر محمدرضا علیان نژاد، سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت درباره این رزمایش اظهار کرد: امروز روز گسترش و چینش سامانه‌های پدافند است و نیرو‌های آبی و نارنجی حاضر در میدان مشخص شده‌اند.

او افزود: بخشی از پهپاد‌های هوافضای سپاه و بخشی از پهپاد‌های نیروی پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب نیرو‌های نارنجی ظاهر می‌شوند و سامانه‌های دفاع هوایی نیروی پدافند هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه در قالب نیروی آبی ظاهر می‌شوند.

امیر علیان نژاد با بیان اینکه در این رزمایش مبنا را روی غافلگیری گذاشته‌ایم، تصریح کرد: این رزمایش در فضای کامل جنگ الکترونیک در حال برگزاری است و حداکثر بهره برداری از تجهیزات پدافند غیرعامل و تکنیک‌های آن را به عمل آورده ایم.

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت ادامه داد: همچنین از نیرو‌های جوان در قالب تیم‌های آموزشی و مهارتی استفاده کرده ایم که در کنار اساتیدشان رزمایش را انجام دهند.

او بیان کرد: برای ما مشخص نیست که این رزمایش آیا از ساعاتی دیگر آغاز خواهد شد یا روز بعد آغاز می‌شود.

امیر علیان نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سامانه ۱۵ خرداد هم در این رزمایش شلیک می‌شود؟ گفت: علاوه بر سامانه ۱۵ خرداد، سامانه کاملاً بومی تلاش و سامانه‌های ذوالفقار و مرصاد با کلاس‌های مختلف در رزمایش وجود دارند و ویژگی منحصر به فرد این رزمایش این است که حداکثر استفاده را از سامانه‌های بومی می‌کند و ان شاءالله سامانه ۱۵ خرداد هم در این رزمایش شلیک خواهد شد.

بی‌بی‌سی: متاسفانه خبری از اغتشاش نیست!

پایگاه فارسی‌زبان تلویزیون روباه پیر، از آرام شدن ایران ابراز تاسف کرد. خبر اول دیروز بی‌بی‌سی فارسی با این عنوان بر روی خروجی سایت قرار گرفته بود: «لحظه به لحظه با اعتراض‌ها در ایران».

بی‌بی‌سی: متاسفانه خبری از اغتشاش نیست!روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

خبر را که باز می‌کردی چند تا پیامک در بالای صفحه دیده می‌شد که عمدتاً از وضعیت آرام شهر‌های مختلف حکایت داشت. در یکی از پیامک‌های منتشر شده که بی‌بی‌سی مدعی شده بود فردی از کرج آن را ارسال کرده گفته شده بود که پلیس در شهر کنترل اوضاع را کاملا در اختیار دارد.

فردی دیگر که طبق ادعای بی‌بی‌سی از تهران پیام داده است از وضعیت بدون آشوب و درگیری در خیابان‌های ولیعصر و ونک گفته است.

اما جالب توجه‌ترین پیامکی که توسط این سایت استعمارگر پیر منتشر شده این چنین است: «مخاطب بی‌نام، تهران: متاسفانه [؟!]در شمال تهران از جمله میرداماد که بنده هستم هیچ اعتراضی حتی صحبتی هم وجود نداره گویی هیچ اتفاقی نیفتاده...»

اینکه پایگاه خبری انگلیسی در غالب پیامک‌های ادعایی از آرامش ایران، ابراز تاسف کند چندان دور از انتظار نیست؛ کشوری که تنها در یک فقره از ظلم‌هایش با ایجاد قحطی در ایران باعث مرگ ۸ تا ۱۰میلیون ایرانی شده است. اما به راستی این وضعیت تا کجا باید ادامه داشته باشد که تلویزیون و پایگاه خبری بی‌بی‌سی به صحنه‌گردانان اغتشاشات و آشوب‌ها در ایران تبدیل شوند و به صراحت مردم را به اغتشاش دعوت کنند و هیچ اعتراضی از جانب دولتمردان ما به سفارت این کشور صورت نگیرد؟!

سرلشکر موسوی: هیچ بن‌بستی برای ما وجود ندارد

فرمانده کل ارتش گفت: هیچ گونه بن‌بست و حد ایستادنی برای مردم ایران وجود ندارد.

بن‌بستی برای ما وجود ندارد/ نبرد تا تسلیم‌شدن استکبار ادامه دارد امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور در حاشیه نخستین روز رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸ و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عوامل زیادی در پویایی و شادابی نیرو‌های ما موثر است، گفت: ایمان قلبی، تکیه به خداوند و عبور از گردنه‌های خطرناک با عقبه‌های نفس‌گیر در سال‌های دشوار گذشته از جمله عوامل این نشاط و پویایی است. این گذشته امید به آینده را افزایش می‌دهد و باعث افزایش نشاط و شادابی می‌شود.

او افزود: از بین همه‌ی جوانانی که به یک سنی می‌رسند در مقطع دیپلم و مسیر آینده خود را انتخاب می‌کنند، همه‌ مسیر‌هایی که به خدمت به کشور، نظام و مردم منتهی می‌شود، مورد احترام و لازم هستند، اما آن‌هایی که لباس سربازی و پاسداری برای دفاع از کشور، مردم و نظام می‌پوشند، در قلب هایشان خصوصیات ویژه‌ای وجود دارد و آن ویژگی حفظ فداکاری و ایثار برای ملت است و وقتی بیشتر در این مسیر موفق شده‌اند، نشاط آن‌ها افزایش می‌یابد.

فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه بن‌بست و حد ایستادنی برای ما وجود ندارد، خاطرنشان کرد: خداوند این نعمت بزرگ را در حق بهترین مخلوقات خود کرده که هر چقدر انسان‌ها تلاش کنند، جلوی راهشان باز است و پیشرفت می‌کنند. ما وعده‌های متعدد خداوند را داریم که هر چه انسان‌ها تلاش و مجاهدت و ایستادگی کنند، بیشتر پیشرفت می‌کنند. 

امیر سرلشکر موسوی ادامه داد: ما اصلا در دوران دفاع مقدس فکر نمی‌کردیم روزی به چنین جایی برسیم. آن زمان نهایت آرزوی ما تامین مهمات موردنیاز جنگ بود، کم‌کم از این عقبه گذشتیم و به این فکر افتادیم که بتوانیم سلاح‌هایمان را نگهداری کنیم، قطعه سازی کنیم، دست به کار شدیم و ساختیم و دیدیم بهترین‌ها را در عرصه‌های مختلف زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی ساخته‌ایم.

او در پایان عنوان کرد: سهم نیرو‌های مسلح این است که دشمنان را از اینکه می‌توانند از نظر نظامی به کشور لطمه‌ای وارد کنند، مایوس کرده و تا حد بسیار زیادی هم در این زمینه موفق بوده‌اند.