موگرینی: موضوع برجام فقط برنامه هسته‌ای ایران است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام اینکه برجام توافقی کارآمد است گفت موضوع توافق هسته‌ای ایران فقط به برنامه اتمی این کشور مربوط می‌شود.

موگرینی: موضوع برجام فقط برنامه هسته‌ای ایران است فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان درباره برجام گفت: ما توافقی با ایران امضا کردیم که فقط برای حل موضوع هسته‌ای این کشور بود. امیدوارم رئیس جمهور ترامپ تصمیم معقولانه‌ای در این زمینه بگیرد.

او افزود: سند 140 صفحه‌ای برجام که حاصل 12 سال مذاکره است، فقط مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ایران است نه چیزی فراتر از آن.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه تاکید کرد: ما هم اکنون یک بحران هسته‌ای در شرق آسیا داریم و یک توافق هسته‌ای با ایران که کارآمد است و نیازی به از بین بردن آن نیست.

موگرینی گفت: ما باید به جلوگیری از اشاعه هسته‌ای کمک کنیم، نه اینکه توافقی که موفق بوده است را از بین ببریم.

او  در پاسخ به پرسشی درباره درخواست آمریکا برای اصلاح و گسترده‌تر شدن برجام خاطرنشان کرد: توافق هسته‌ای ایران یک توافق «هسته‌ای» است؛ یعنی هر موضوعی غیر از موضوع هسته‌ای، خارج از این توافق قرار می‌گیرد. به هر موضوع دیگری در رابطه با ایران می‌توان پرداخت، اما نه در برجام.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه این مصاحبه تاکید کرد: توافق هسته‌ای ایران کارآمد است و همه این موضوع را تایید می‌کنند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز ۷ بار پایبندی ایران را به تعهدات خود تایید کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.