ظریف: اگر آمریکا خواهان امتیازات جدید هسته‌ای است، ما هم به طور متقابل خواهان امتیاز هستیم

وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای با روزنامه نیویورک تایمز درباره اظهارات ترامپ و برجام صحبت کرد.

ظریف: اگر آمریکا خواهان امتیازات جدید هسته‌ای است، ما هم به طور متقابل خواهان امتیاز هستیم،‌ محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز اظهارات دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که برجام را مایه شرمساری آمریکا دانسته بود، پوچ و بی معنی خواند.

ظریف در این مصاحبه گفت آنچه واقعا این دولت (آمریکا) می‌خواهد این است که امتیازات بیشتری از ایران بگیرد و در مقابل امتیازات جدیدی به تهران ندهد. این نوع موضع بر خلاف منطق هر توافقی است. اگر آمریکا امتیازات جدید هسته‌ای می‌خواهد، ما هم به طور متقابل خواهان این امتیازات هستیم.

وی افزود: یک توافق هیچ وقت کامل نیست زیرا در هر مذاکره شما باید بده و بستان داشته باشید وگرنه به توافق نخواهید رسید. ما چرا باید درباره ضمیمه گفتگو کنیم؟ اگر شما می خواهید یک ضمیمه (برای این توافق) داشته باشید، ضمیمه باید درباره همه چیز باشد.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: «ایران تنها در صورتی درباره تغییر برجام صحبت خواهد کرد که هر امتیازی که برای عقد این توافق داد را پس بگیرد. آیا دولت آمریکا حاضر است ۱۰ تن اورانیوم غنی‌شده ما را به ما بازگرداند؟»

وی در پایان تاکید کرد: آمریکا نمی‌تواند به دنبال امتیازات بیشتر باشد بدون آنکه امتیازات بیشتری به ایران بدهد.»

مصاحبه نیویورک تایمز با ظریف یک روز پس از اولین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور همزمان وی و رکس تیلرسون وزیر امور خارجه دولت ترامپ در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.