تأثیر درگیری عربستان و قطر در بحران انرژی

کارشناس مسائل نظامی گفت: تنش‌های ایجاد شده در منطقه ناشی از دخالت‌های غربی‌ها است که به دنبال بازار گرمی برای تسلیحاتشان هستند.

تنش‌های منطقه ناشی از دخالت‌های غربی‌ها است/ تأثیر درگیری عربستان و قطر در بحران انرژیکارشناس مسائل نظامیپیرامون تنش‌های موجود بین عربستان و قطر، اظهار داشت: سابقه درگیری بین دوحه و ریاض وجود دارد و این اختلافات درگذشته نیز وجود داشته است.

وی با بیان اینکه امروز سعودی‌ها نماینده گرایش سلفی و وهابیت درمنطقه است، افزود: عربستان و قطر ازدرآمدهای نفتی و گازی بهره می‌برند و به دنبال این هستند که در بین کشورهای منطقه نقش محوری ایفا کنند.

این کارشناس مسائل نظامی درپاسخ به این سوال که آیا احتمال درگیری نظامی بین عربستان و قطر وجود دارد، بیان داشت: بطور کلی نمی‌شود این موضوع را رد کرد. درصورت درگیری نظامی بین این دو کشور بحران انرژی به وجود می‌آید و این مطلوب آمریکا و اروپایی‌ها نیست.

وی با بیان اینکه چنانچه درگیری نظامی بین عربستان و قطر به وجود بیاید کنترل خواهد شد، تصریح کرد: به محض درگیری بین دو کشور، غربی‌ها ورود پیدا می‌کنند تا مانع از افزایش قیمت انرژی و حامل‌های آن شوند.

این کارشناس مسائل نظامی با اشاره به نقش غربی‌ها در بحران‌های منطقه، افزود: تردید نکنید که در بحران‌های منطقه‌ای از جمله سوریه و عراق کمپانی‌های فروش سلاح سود می‌برند و اختلافات و تنش‌های ایجاد شده ناشی از دخالت‌های غربی‌ها در منطقه است که به دنبال بازار گرمی برای تسلیحاتشان هستند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.