حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در سوریه حامل چه پیام‌هایی بود؟

حمله موشکی ایران به مواضع تروریست‌های داعش در شرق سوریه حامل پیام‌هایی برای طرف‌های مختلف از جمله تل‌آویو است.

حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در سوریه حامل چه پیام‌هایی بود؟

پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی نوشت: بدون تردید موشکهایی که مواضع داعش را در شرق سوریه هدف قرار داد در واکنش به حملات این گروه در تهران بوده است اما در کنار آن حامل پیامهایی برای طرفهای مختلف از جمله اسرائیل بود که دیروز اعتراف کرد پیام به آن رسیده و از جمله نخستین طرفهایی است که هدف قرار دارد.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز در نشست فراکسیون حزب لیکود هشدار داد من یک پیام برای ایران دارم و آن اینکه اسرائیل را تهدید نکنید. این هشدار بیانگر نگرانی اسرائیل است. وی افزود اسرائیل با دقت مواضع و اظهارات مقامات ایران و فعالیتش را در منطقه دنبال می کند.
این موضع نتانیاهو سبب می شود زمینه برای اظهار نظرهای رسمی در این زمینه فراهم شود. اما نهاد امنیتی اسرائیل فورا از طریق منابع نظامی خود تاکید کرد این حادثه استثنائی است و ما عملیات شلیک موشک ایران و پیامدهای این اقدام برای منطقه را تحلیل می کنیم.
این حادثه استثنایی در رسانه های اسرائیلی بازتاب داشته است. آنها تاکید کردند شلیک موشک از مسافت بیش از ششصد کیلومتر حامل پیامی است که اسرائیل از این پیامها مستثنی نیست.
روزنامه یدیعوت آحارانوت با اشاره به این اقدام ایران نوشت این علامت هشدار به اسرائیل و همچنین کشورهای عربی حوزه خلیج(فارس) و آمریکا است. این روزنامه افزود نمایش قدرت ایران که به آن عظمت و نیروی بازدارندگی بزرگی می بخشد تا کنون فقط به روسیه و آمریکا مرتبط بود که موشکهای دقیقی را از این مسافت در چارچوب جنگهای خاورمیانه شلیک کردند.
ران بن یشای در روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت شلیک موشک از این مسافت جایگاه و عظمت یک قدرت بزرگ نظامی، منطقه ای و شاید جهانی به ایران می بخشد و این اقدام باید سبب نگرانی و توجه فراوان اسرائیل باشد زیرا کسی که قدرت دارد از غرب ایران اهدافی را در شرق و شمال سوریه هدف قرار دهد، همچنین می تواند با این موشکها جولان اشغالی و دیگر مکانها را در اسرائیل هدف قرار دهد.
پایگاه اینترنتی «واللا» نیز تاکید کرد حمله ایران حامل پیامی برای کسانی بود که به این امور اهمیت می دهند و در صدر آنها اسرائیل قرار دارد و همچنین پیامی برای آمریکا و کشورهای عربی حوزه خلیج(فارس) است. پیام این است که آنها قدرت دارند از صدها کیلومتر آن طرف‌تر اقدام کنند. ابعاد این پیام از صرف مبارزه با یک گروه تروریستی فراتر می رود.
روزنامه هاآرتص نیز نوشت اقدام ایران پیامی به اسرائیل و آمریکا است که ایران برای محافظت از منافع راهبردی اش در منطقه از جمله حفظ نظام بشار اسد، آماده است.
در ادامه این گزارش آمده است از رویکرد اسرائیل که هشدار داده است و این هشدار بیانگر نگرانی آن است، مشخص می شود حمله موشکی ایران به نقطه تحولی در معادلات در سطح منطقه تبدیل شد و در ذهن تصمیم گیرندگان در تل آویو زمانی که سرگرم بررسی گزینه های خصمانه ضد هر طرف منطقه ای از محور مقاومت می شوند، خواهد ماند.
از سوی دیگر ایران در عمل بخشی از توان موشکی و میزان عزم و اراده اش را برای استفاده از این توان در جهت خدمت به امنیت ملی اش فاش کرد که از تصورات دشمنانش در منطقه فراتر می رود. این اقدام همچنین یک شاخص عملی و ملموس درباره آینده تحولات در عراق و سوریه ارائه داده است. تاثیرات و پیامدهای این امر نگرش اسرائیل به همراه شرکایش و طرحهایشان برای سوریه و عراق را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

 پیام حمله موشکی ایران به مواضع داعش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.