عملیات تروریستی برلین؛ سیلی‌ای که به صورت آنگلا مرکل زده شد

عملیات تروریستی برلین ضربه سختی به صدراعظم آلمان و سیاست مهاجرتی درهای باز او بود.
عملیات تروریستی برلین؛ سیلی‌ای که به صورت آنگلا مرکل زده شد
به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، تحقیقاتی که تاکنون درباره حادثه تروریستی برلین انجام گرفته است نشان می دهد یک تونسی 20 ساله عامل این حمله بوده است. کارت های شناسایی این تونسی در کامیونی که شب دوشنبه از آن برای انجام حمله تروریستی استفاده شد، پیدا شده است. دولت آلمان نشست اضطراری در این باره برگزار کرد اما وزیر کشور آلمان تاکید کرد که فعلا باید جانب احتیاط در نظر گرفته شود.

توماس دِمِزیره، وزیر کشور آلمان در گفتگو با خبرنگاران گفت: ما فعلا به یک تونسی مظنون شده ایم و مطمئن نیستیم قاتل او باشد.

 مردم آلمان همچنان به قربانیان این حادثه ادای احترام می کنند. عملیاتی که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته است. مطبوعات آلمان تاکید می کنند مظنون این عملیات برای پلیس شناخته شده بود و چندین هویت داشته است. مظنون در ماه آوریل گذشته از آلمان تقاضای پناهندگی کرده بود. فرد مظنون با یک شبکه عضوگیری برای داعش در ارتباط بوده است.
  
دادستانی آلمان برای پیدا کردن مظنون عملیات تروریستی برلین جایزه 100 هزار یورویی تعیین کرده است. اما از نظر سیاسی عملیات تروریستی برلین ضربه سختی به آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و سیاست مهاجرتی درهای باز او بود.

راستگرایان افراطی در آلمان بدون صبر کردن تا مشخص شدن نتیجه تحقیقات، تلاش می کنند از این حادثه به نفع خود بهره برداری سیاسی کنند. 

مارکوس پرتزل یکی از مسئولان حزب راستگرای افراطی «آلترناتیو برای آلمان»، در شبکه اجتماعی توییتری نوشت: اینها قتل های مرکل هستند. 

این مسئله اکنون در کل اروپا نیز خبرساز شده است. مارین لوپن، رهبر جبهه ملی و نامزد جناح راست افراطی در انتخابات ریاست جمهوری سال2017 فرانسه، با اشاره به دولت آلمان، از دولت هایی که بدون در نظر گرفتن ماهیت اتحادیه اروپا که مرزی بین کشورهای عضو آن وجود ندارد و بدون درنظر گرفتن عواقب آنها تعداد زیادی مهاجر وارد اروپا می کنند به شدت انتقاد کرد. وی در همین راستا خواستار ایجاد مرزهای ملی بین کشورهای اروپایی شد تا مهاجران نتوانند از کشور به کشور دیگر نقل مکان کنند. 

«خِیرت ویلدرس»، یکی از ‏راست‌گرایان تندرو هلند و رهبر حزب آزادی ‏هلند(‏PVV‏) که از طرفداران ‏سخت گیری شدید برای ورود مهاجران به اروپا و کشورش است در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر عکسی از آنگلا مرکل منتشر کرد که دست و صورتش به خون آغشته شده بود. هدف وی از انتشار چنین عکسی آن بود که بگوید سیاست های مهاجرتی وی باعث کشته شدن مردم آلمان در عملیات تروریستی برلین بوده است.

در انگلیس نیز نایجل فراژ، رئیس سابق حزب یوکیپ در شبکه اجتماعی توییتر نوشت عملیات تروریستی برلین و حوادثی از این دست، میراث سیاست های انگلا مرکل است.

مردم آلمان نیز اکنون از سیاست های مهاجرتی کشورشان به شدت انتقاد می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.