بذل و بخشش 38 میلیارد دلاری واشینگتن به تل‌آویو

به باور نخبگان سیاسی، تغییر اذهان عمومی مردم آمریکا زمینه‌ساز نابودی رژیم صهیونیستی است.

بذل و بخشش 38 میلیارد دلاری واشینگتن به تل‌آویو از جیب مالیات‌دهندگان آمریکایی

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی آلترنت در مطلبی نوشت: چندی پیش یکی دیگر از بزرگ‌ترین و کم‌سابقه‌ترین قراردادهای نظامی بین آمریکا و رژیم صهیونیستی منعقد شد. بنابر این قرارداد به ارزش 38 میلیارد دلار، آمریکا تا 10 سال آینده رژیم صهیونیستی را از نظر نظامی حمایت می‌کند و موظف است سامانه دفاع موشکی این رژیم را به‌خصوص در برابر حماس و حزب‌الله تقویت کند.

این بسته حمایتی-نظامی بخشی از سخاوت آمریکا در مقابل رژیم صهیونیستی و معامله‌ای یکسر سود است که قدرت دفاعی و نظامی اسرائیل را تقویت می‌کند و در اصل اقدامی بی‌ارزش برای شرکت‌های تولیدکننده آمریکایی و مردم این کشور محسوب می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، مالیات‌دهندگان آمریکایی 38 میلیارد دلار کمک نظامی بلاعوض به اسرائیل کرده‌اند تا سپر موشکی این رژیم در مقابل حملات تقویت شود. اما چه سودی برای مالیات‌دهندگان آمریکایی دارد؟ این قرارداد تنها سود رژیم صهیونیستی و دلال‌های سلاح است و در این میان سر مالیات‌دهندگان آمریکایی و مردم فلسطین بی‌کلاه می‌ماند. به‌عبارت‌دیگر، هر آمریکایی 300 دلار از درآمد ماهانه خود را برای استحکام سپر آهنی این رژیم پرداخت کرده است.  

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: هیچ کشوری در جهان تاکنون چنین بسته حمایتی را از آمریکا دریافت نکرده است. در این قرارداد مقرر شده است که هرساله مبلغ 3.8 میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی کمک مالی شود که نسبت به قرارداد پیشین 700 میلیارد دلار بیشتر است. این در حالی بود که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پی دریافت کمک 4.5 میلیارد دلاری آمریکا در سال بود که محقق نشد. دولت آمریکا بیش از 10 ماه برای تنظیم این قرارداد وقت صرف کرده است. در این زمان اوباما مجبور به تحمل تحقیرهای نتانیاهو بود. خصومت شخصی نتانیاهو و اوباما به دور اول انتخاب اوباما در سال 2012 باز می‌گردد و پس از آن امضای توافق هسته‌ای ایران بر این تنش‌های شخصی دامن زد. با این حال این خصومت‌های شخصی نتوانسته جلوی نظام سیاسی آمریکا برای ارائه کمک‌های مالی هنگفت به رژیم صهیونیستی را بگیرد.

در ادامه این مطلب آمده است: نکته‌ای که نخبگان سیاسی اسرائیل نسبت به آن واهمه دارند، تغییر اذهان عمومی مردم آمریکا علیه این رژیم است. نمونه آن "جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل" (BDS) است که خواب را از طبقه سیاسی و لابی صهیونیست ربوده است. این جنبش جهانی در سال 2005 باهدف تحت‌فشار قرار دادن اسرائیل با اهرم‌های اقتصادی جهت پایان اشغال سرزمین فلسطین، برابری شهروندان عرب‌زبان ساکن اسرائیل و به رسمیت شناختن حق بازگشت میلیون‌ها آواره فلسطینی آغاز به فعالیت کرد. این جنبش همچنین توانایی تأثیرگذاری بر اذهان عمومی آمریکا را دارد. نفوذ در محیط‌های دانشگاهی، دانش‌آموزی، کارگری و رنگین‌پوستان آمریکا می‌تواند به تغییر دیدگاه مردم آمریکا درباره رژیم صهیونیستی و کمک مالی به آن منجر شود.

در انتهای این مطلب آمده است: ممنوعیت فعالیت جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل در آمریکا یکی از اقدامات محوری شرکت‌ها و نهادهای وابسته به لابی صهیونیست است. با این حال تاریخ آمریکا نشان داده که فعالیت این‌گونه جنبش‌ها در کشوری همچون آمریکا بی‌نتیجه است و رخنه رژیم آپارتاید صهیونیستی در حساس‌ترین بخش‌های سیاسی آمریکا ازجمله کنگره و سنا، فعالیت جنبش را کمرنگ می‌کند. به این صورت شریان اصلی آگاهی مردم آمریکا درباره رژیم اسرائیل قطع می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.