حمله هوایی ترکیه به شمال شرق حلب

ستاد مشترک ارتش ترکیه از حمله هوایی جنگنده‌های این کشور به حلب در شمال سوریه خبر داد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پرس تی وی ، به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، این حملات ظهر روز شنبه صورت گرفت.

 براساس این گزارش، جنگنده‌های ترکیه سه موضع داعش را در دو روستای «طاط حمص» و «قَنطره» در شمال شرق حلب منهدم کردند.

منابع ترکیه اعلام کرده‌اند این حمله در چارچوب عملیات «سپر فرات» انجام شده است.

آنکارا عملیات موسوم به «سپر فرات» را در خاک سوریه از چهارشنبه (3 شهریور) آغاز کرد و هدف از این عملیات را آزادی منطقۀ مرزی شمال سوریه از اشغال داعش و پایان دادن به سیطره نیروهای کردتبار مخالف آنکارا در این منطقه عنوان کرد.

دولت ترکیه اعلام کرد این عملیات را تا نابودی همه گروه‌هایی که آنکارا آنها را تروریستی خوانده است، ادامه خواهد داد.

سوریه این عملیات را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت خود خوانده است.

این عملیات در حالی آغاز شده که ترکیه به حمایت گسترده از گروه تروریستی داعش متهم است.

نعمان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه، روز دوشنبه (8 شهریور) در استانبول به خبرنگاران گفت ترکیه با نفوذ به شمال سوریه، وارد جنگ نشده و قصد ندارد در این منطقه به قدرتی دائمی تبدیل شود.

کورتولموش ادامه داد: «ترکیه یک کشور اشغالگر نیست و وارد جنگ نمی‌شود.»

در پی این حمله، وزارت امور خارجۀ سوریه روز چهارشنبه (3 شهریور) عملیات موسوم به «سپر فراتِ» ترکیه در شمال سوریه را محکوم کرد و مداخلۀ نظامی آنکارا را نقض آشکار حاکمیتِ سوریه دانست. 

وزارت امور خارجۀ سوریه اعلام کرد این عملیات باید با هماهنگیِ دولت و ارتش سوریه صورت بگیرد که طی پنج سال گذشته با تروریست‌ها در جنگ بوده‌اند.

براساس بیانیۀ این وزارتخانه، هدف ترکیه از مداخلۀ نظامی در خاک سوریه، مبارزه با گروه تروریستی داعش نیست، بلکه آنکارا می‌خواهد گروه‎های تروریستیِ دیگر را جایگزین داعش در این کشور کند.

وزارت خارجۀ سوریه همچنین روز دوشنبه (8شهریور) با ارسال دو نامۀ جداگانه به دبیر‎کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان، ادامه حملات ترکیه به شمال خاک خود را محکوم کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.