رئیس پارلمان ترکیه: کودتاچیان به زودی به سزای اعمال خود می‌رسند

رئیس پارلمان ترکیه در جلسه فوق‌العاده پارلمان درباره کودتای نافرجام ارتش گفت کودتاچیان به زودی به سزای اعمال خود می‌رسند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد، اسماعیل کهرمان، رئیس پارلمان ترکیه در این جلسه گفت: تلاش برای کودتا مردم ترکیه را متحد کرد و این درسی برای همگان است.

وی گفت: کودتا یک تلاش تروریستی بود و کودتاچیان گروه کوچکی از ارتش بودند.

رئیس پارلمان ترکیه تأکید کرد: کودتاچیان به زودی به سزای اعمال خود می‌رسند.

وی گفت: کسانی بودند که هوش و ذکاوت مردم ترکیه را پیش‌بینی نمی‌کردند برای همین تلاش کردند تا به اراده ملی ضربه بزنند. تلاش برای کودتا به دلیل ناخرسندی برخی گروه‌ها از رشد و توسعه ترکیه بود. آن‌ها می‌خواستند توانایی‌ها و امکانات ما را هدف قرار دهد اما اراده ملی و مردم ترکیه این تلاش را ناکام گذاشتند.

ترکیه شب گذشته صحنه کودتای نافرجام ارتش علیه دولت بود که به کشته و زخمی شدن صدها نفر منجر شد. 

بینالی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه نیز در این جلسه به تمامی مردمی که در حمایت از دولت به خیابان‌ها آمدند تبریک گفت.

وی گفت: من به این مردم شجاع افتخار می‌کنم. از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز به دلیل شجاعتش تشکر می‌کنم. به تمامی نیروهای امنیتی نیز تبریک می‌گویم چرا که آن‌ها بار دیگر ثابت کردند که دوستدار مردم و کشور هستند.

ییلدریم گفت: کودتاچیان خیانتکار و تروریست بودند و نماینده ترکیه و نیروهای مسلح کشور ما نیستند. آن‌ها دچار جنون شده و هوشیاری خودشان را از دست داده بودند. آن‌ها نمی‌دانستند لطمه زدن به اوصول ملت هرگز نتیجه خوبی به دنبال نخواهد داشت. آتشی که آن را شعله‌ور ساختند دستشان را سوزاند و در نتیجه شکست خوردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.