کوزه‌گر: توصیه مقام معظم رهبری برای تغییر نظام سیاسی به پارلمانی در شکل‌گیری تحزب موثر است

سخنگوی حزب اراده ملت گفت: توصیه مقام معظم رهبری در شکل‌گیری تحزب کارگشا است.
کوزه‌گر:محمدعلی کوزه‌گر سخنگوی حزب اراده ملت در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با نهادینه کردن تحزب در کشور، اظهار داشت: مقام معظم رهبری پیشنهادی در جهت شکل‌گیری تحزب در کشور ارائه دادند که می‌تواند در این جهت بسیار کارگشا باشد.   

وی در ادامه افزود: پیشنهاد مقام معظم رهبری به این صورت است که نظام سیاسی کشور را تبدیل به نظام پارلمانی کنیم، تا پارلمان نقش اساسی‌تری داشته باشد. البته پارلمان باید براساس سهمیه‌های تشکیلاتی که در بین مردم دارند، شکل بگیرد، این موارد می‌تواند زمینه فعالیت احزاب را در کشور بیشتر فراهم کند.

سخنگوی حزب اراده ملت با اشاره به اینکه هزینه کارهای سیاسی و حزبی در زمینه‌های مختلف را باید پایین بیاوریم، ادامه داد: در حال حاضر مراسم و مناسک دیگر جای احزاب را گرفته است و احزاب با شاکله و عملکرد سیاسی خودشان تحت‌الشعاع مسائل دیگر قرار گرفته‌اند.

کوزه‌گر با بیان اینکه بسیاری از والدین از شرکت فرزندانشان در تشکل‌ها و تشکیلات حزبی جلوگیری می‌کنند، افزود: از طرفی دیگر به دلیل جایگاه و پایگاه نداشتن احزاب، افراد انگیزه‌ای برای حضور ندارند.

وی با اشاره به اینکه افرادی به وسیله نردبان احزاب رای می‌آورند و در جای موثری از کشور قرار می‌گیرند، اما پس از موفق شدن خود را از حزب جدا می‌کنند و معتقدند به تنهایی رای کسب کرده‌اند و در مجموع سهم احزاب را در صحنه سیاست نادیده می‌گیرند که این موضوع یکی از منفی‌ترین نکاتی است که احزاب را می‌تواند تضعیف کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.