امیر نامی تشریح کرد :چهار خط مشی که ما را به قدرتی جهانی تبدیل کرد

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهار خط مشی که پیروی از آن باعث شد امروز ایران به قدرتی جهانی تبدیل شود را تشریح کرد.
7 روزی که 8 سال طول کشیدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر سرتیپ نامی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم افتتاح نمایشگاه چند منظوره دفاع مقدس با نام ذوالفقار، ضمن تقدیر و تشکر از دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما باید در دانشگاه آزاد برای پیشبرد اهداف استراتژیک و دفاعی خود استفاده کنیم.  وی ادامه داد: ذهن‌های شما را به ساعت 14:30 دقیقه 31 شهریور 1359 می‌برم. در چنین لحظه‌ای بود که صدام حسین با قرار گرفتن پشت یک تانک T64 در پادگان کوت گلوله‌ای به سمت ایران شلیک کرد و رسما جنگ تحمیلی را آغاز نمود. عدنان خیرالله وزیر جنگ حزب بعث اعلام کرد که رمز عملیات"جوانان به سمت ایران حرکت کردند" بود. زمانی که فرمان آغاز جنگ از سوی صدام اعلام شد، او در تماس تلفنی با صدام اعلام داشت که جوانان به سمت ایران حرکت کردند.

امیر نامی اظهار داشت: کشورهای مرتجع منطقه و غرب در این جنگ بسیار به عراق و صدام کمک کردند. شوروی با ایجاد خط هوایی، حدود 7 ماه 700 تن تسلیحات به عراق ارسال کرد. آمریکا هم کمک‌های اطلاعاتی و تسلیحاتی خود را به عراق را هرروز بیشتر می‌نمود که در جنگ‌های سخت کمک‌های اطلاعاتی بسیار مهمتر از کمک‌های لجستیکی است.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: اگر ما امروز به قدرتی در جهان تبدیل شده‌ایم، از 4 خط مشی پیروی کرده‌ایم که اولین مورد نقش فرماندهی کل قواست که در طول مذاکرات به همه تیم‌های مذاکره‌کننده دلگرمی و خسته نباشید می‌گفتند و این تیمها را به ادامه مذاکرات تشویق می‌نمودند و دوم مردم عزیز ایران هستند که بیشترین نقش را در دفاع مقدس داشتند و مردم پیروز نهایی دفاع هستند.

وی یاد آور شد: سوم اینکه اگر نیروهای مسلح نبودند، دشمن به فکر مذاکره نمی‌افتاد، این نیروهای مسلح ماست که هراسی در دل دشمنان انداخته است و مورد آخر که از مهمترین موارد است، توان علمی دانشگاه‌های ما است که دشمن را به تغییر خط مشی خود وادار کرد، زمانی که دشمن می‌بیند دانشمندان ما به راحتی غنی‌سازی می‌کنند و سانتریفیوژ می‌سازند، احساس خطر می‌کنند و مجبور به مذاکره می‌شوند.

امیر نامی در پایان خاطرنشان کرد: مذاکره کنندگان ما نیز بسیار قوی و کاربلد بودند.

در پایان این مراسم، از ربات ققنوس و پهپاد RPH رونمایی شد.

همچنین، در پایان این مراسم رزمایش نمادین ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله راپل از ساختمان، رهایی گروگان، پرواز پهپاد و تیراندازی به اهداف فرضی انجام شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
هدایت دوشنبه 30 شهریور 1394 ساعت 20:23 http://hedayat20.blogsky.com

سلام خوبی خوش میگذره مطالب خوبی داری یه آهنگ خوشکل هم باشون بگذار .

سلام داداش ممنون خوبم شماچطورین

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.