سانسورهای عربی برای جلوگیری از بازتاب حقایق یمنی

یک کارشناس سیاست خارجی در خصوص گفت: یکسری سانسورهایی در خصوص حقایق یمن از سوی کشورهای عربی صورت می‌گیرد و وقایع مربوط به یمن و جنایاتی را که رژیم آل‌سعود مرتکب شده است به خوبی برای افکار عمومی منعکس نمی‌شود.
سانسورهای عربی برای جلوگیری از بازتاب حقایق یمنی

 "هانی زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تبلیغات رسانه‌های عربی در راستای   سقوط یمن، اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌های موجود میان قطر و عربستان در خصوص تجاوز رژیم آل‌سعود به یمن به نظر می‌رسد که یکسری جنگ روانی و تبلیغاتی از سوی رسانه‌های عربی منطقه برضد ملت یمن اتفاق افتاده است.

  

  وی افزود: در طول 4 ماهی که از تجاوز ارتش عربستان به ملت یمن می گذرد، رسانه‌های عربی به صورت هماهنگ و به گونه‌ای عمل کردند که اوضاع داخلی یمن را به گونه‌ای دیگر نشان دهند و اینطور به نظر برسد که جنگ عربستان با افراد مشخص و محدودی است اما در حالی که جنگ عربستان با ملت یمن می‌باشد.
 
این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: به نظر می‌رسد یکسری سانسورهایی در خصوص حقایق یمن از سوی کشورهای عربی صورت می‌گیرد و وقایع مربوط به یمن و جنایاتی را که رژیم آل‌سعود مرتکب شده است به خوبی برای افکار عمومی منعکس نمی‌شود.
 
هانی‌زاده تصریح کرد: شبکه‌های بزرگ عربی مثل العربیه ، الجزیره، اسکای نیوز و حتی بی بی سی عربی و فارسی هم سو با رسانه‌های عربی عمل می‌کنند از سوی دیگر تلاش عربستان در جنگ با یمن تقسیم کشور یمن به دو بخش شمالی و جنوبی می باشد تا پس از تجزیه یمن دولت دست نشانده خود را در جنوب یمن مستقر کند.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان اشاره کرد: وضعیت مردم یمن یک تراژدی انسانی است و بمباران مکرر مناطق مسکونی یمن اوضاع یمن را ناپایدار کرده است . ضمن اینکه یمن در محاصره کامل عربستان قرار دارد، سازمان های مدعی دفاع از حقوق بشر سکوت اختیار کردند ودر نتیجه عربستان همچنان به حملات خود بر ضد یمن ادامه خواهد داد.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.