این افراطی‌گری، خود عربستان را خواهد بلعید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مسائل منطقه خصوصا روابط ایران با عربستان افزود: من از سال‌ها پیش درباره رفتارهای خصمانه مسئولین سعودی هشدار داده بودم؛ زیرا این‌ها بسیار کینه‌ای هستند. همین امیرعبدالله که از دنیا رفت به آمریکا می‌گفت که این و آن را نکوبید سر مار ایران است، ایران را بکوبید. این کشور از سال‌ها پیش به ورطه تندروی و کینه‌ورزی علیه جمهوری اسلامی ایران و بقیه کشورهای منطقه وارد شده است. البته در نهایت این افراطی‌گری خود عربستان را خواهد بلعید.

جریان‌های معتدل سیاسی برای انتخابات سلانه سلانه می‌روند/ ملت ایران ملت کم‌ توقعی است و انتظاری جز این‌که مسئولین آن‌ها را تحویل بگیرند و حرف آن‌ها را بشنوند ندارد
  
 اما این مسئله بدان معنا نیست که ما روابط خود با عربستان را باید برای همیشه قطع کنیم بلکه با حفظ این شعار مقام معظم رهبری یعنی حکمت، عزت و مصلحت می‌توانیم با دیگر کشورها ارتباط داشته باشیم. پیش‌بینی من این است که هم عربستان و هم ترکیه به زودی به سراغ ما خواهند آمد و از ما برای حل مشکلات‌شان کمک خواهند گرفت. از چند سال پیش به دوستان گفتم عربستان آتش زیر خاکستر است و در چند سال آینده بحرانی‌ترین کشور در منطقه خاورمیانه خواهد شد.  
ناطق نوری درباره آینده عربستان گفت: بدنه جوان و تحصیلکرده عربستان سعودی که تحصیلات خود را خارج از این کشور سپری کرده است دیگر حاضر نیست نظام سلطنتی و کهنه این کشور را تحمل کند. از سوی دیگر رشد افراطی‌گری مذهبی در جامعه عربستان؛ یک خطر جدی برای آینده این کشور است. در این میان پوست خربزه‌ای نیز زیر پای عربستان نیز به نام یمن گذاشته‌اند. این را بدانید هیچ کشوری با بمباران ملتی پیروز نمی‌شود. یمن کشوری است که با وجود اقدامات عربستان چیزی را از دست نمی‌دهند اساسا ملت یمن جنگجو هستند، پیش از این حوثی‌ها در یمن اینقدر طرفدار نداشتند ولی با وجود اقدامات عربستان طرفداران‌شان زیاد شده است، آن‌ها هوشمندانه عمل می‌کنند و به داخل می‌پردازند، به نظر من در این جنگ خیلی‌ها کشته می‌شوند، اما برنده نهایی یمن است، باز هم تاکید می‌کنم که عربستان برای حل مشکلاتش دیر یا زود سراغ ما خواهد آمد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.