حجت الاسلام ذوالنور: ترکیه برای جلب توجه ایران داعش را محکوم می‌کند

مشاور عالی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: حمایت‎کنندگان داعش آن را طرد نمی‌کنند، فقط زمانی که نیاز به رابطه با ایران دارند داعش را محکوم می‌کنند تا توجه ایران به سمت خود را جلب کنند.
سگی که اربابان خود را گاز میگیرد.حجت‌الاسلام والمسلمین  "مجتبی ذالنور" مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در گفت و گو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بابیان اینکه رفتار ترکیه در مورد جریان سلفی تکفیری رفتار پیچیده‌ای است، اظهارداشت: از ابتدا تاکنون ترکیه با داعش درگیر نشده و هرگز مخالفتی نکرده و این گروهک تروریستی برایش اهمیتی ندارد، بلکه تسلط کامل بر سوریه و عراق موضوع مهم برای ترکیه است، چرا که قدرت گرفتن سوریه و عراق، ترکیه را محدود می‌کند.
  

وی ادامه داد: اردوغان یک آخوند سلفی متعصب است که با جریان سلفی تکفیری رابطه تنگاتنگی دارد و نمی‌تواند یک مبارز جدی علیه داعش باشد و داعش فرزند ناخلف آمریکا و اتحادیه اروپاست که حامیان منطقه‌ای زیادی از جمله رژیم‌ آل‌سعود، ترکیه و قطر دارد.

مشاور عالی ولی‌فقیه در سپاه تصریح کرد: حمله و مبارزه ترکیه با داعش ژست فریبکارانه بوده و ترکیه به دنبال بازیافت جایگاه امپراطوری عثمانی در منطقه است.

ذوالنور تاکید کرد: ترکیه،  ایران را رقیب اصلی خود می‌داند و قصد دارد به جهان اسلام و عرب راه پیدا کند و برای تحقق این هدف راهی جز ایران ندارد.

حجت‌‌الاسلام ذالنور ادامه داد: تاریخ یادآوری می‌کند که شهر کوبانی ماه‎ها تحت محاصره تروریست‌های داعش بود و تانک‌های ارتش ترکیه مشرف بر کوبانی و شاهد قتل‌ عام مردم کوبانی بودند، اما یک گلوله هم به سمت داعش پرتاب نشد.

وی افزود: امروز چیزی تغییر نکرده و داعش همان داعش و ترکیه همان ترکیه است، داعش بهانه‌ای برای نابود کردن زیرساخت‌های بنیادی عراق و سوریه بوده و اعلام بمباران داعش توسط ترکیه اعلان جنگ به داعش نیست، بلکه اعلان جنگ و تعرض به تمامیت ارضی عراق و سوریه است.

وی یادآور شد: ترکیه، قطر، آمریکا و اتحادیه اروپا از داعش در جنگ‌های نیابتی خود استفاده می‌کنند و  داعش به منزله سگی است که در صورت حمایت نشدن از طرف صاحبش او را گاز می‌گیرد و درگیری‌های بین داعش و اربابانش فقط برای حفظ رابطه رئیس و مرئوس است و هیچ اختلافی در میان نیست.

مشاور عالی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در پاسخ به این سوال که چرا حمایت کنندگان داعش یکی پس از دیگری پشت این گروه تروریستی را خالی می‌کنند، پاسخ داد: آنها داعش را طرد نمی‌کنند، فقط زمانی که نیاز به رابطه با ایران دارند داعش را محکوم می‌کنند تا توجه ایران به سمت خود را جلب کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این نکته که آمریکا می‌گوید 3 سال برای نابودی داعش زمان لازم است کارشکنی است، چون داعش گروه زیرزمینی نیست، تانک، ارتش، موشک، محل تجمع دارد و همه نیازهای ارتش کامل را داراست، پس به راحتی قابل شناسایی است. وقتی جنایات داعش یادآوری می‌شود، افکار عمومی نوعی انزجار از آنها و حامیانشان پیدا می‌کنند و اگر آمریکا و ترکیه و حامیان داعش ژست مبارزه با داعش می‌گیرند، فقط برای منحرف کردن اذهان عمومی و تبرئه کردن خودشان است و این سه سال زمان برای از بین بردن داعش نیست، بلکه برای تولد داعش در قالبی دیگر است،پس از نظر آمریکااز بین بردن داعش 3 سال زمان نمی‌خواهد، بلکه ایجاد داعش 2، 3 سال زمان می‌خواهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.