ایران و غرب به جمع‌بندی هسته‌ای دست یافتند

ایران و 1+5 همراه با نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپایی پس از 22 ماه مذاکره سخت و فشرده، سرانجام در روز 23 تیر 1394 برای رفع سوء تفاهم ها در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران و همزمان لغو تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران تفاهم نمودند.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران،"وین"، شهری که بار دیگر میزبان دیپلمات‌هایی از ایران، آلمان، انگلیس، آمریکا، روسیه‌، فرانسه و چین است تا درباره پرونده هسته‌ای ایران و رسیدن به جمع بندی نهایی به بحث و گفتگو بپردازند.

برجسته ترین محورهای

نظر به اینکه مذاکرات هسته‌ای اکنون در بالاترین سطح خود دروین دنبال می‌شود، شاهد برگزاری جلسات فشرده در سطوح مختلف به منظور دستیابی به توافق جامع هستیم.

  نظر به اهمیت این موضوع، تمامی اخبار را به صورت لحظه به لحظه در اینجا ببینید:
اوباما: توافق با ایران نشان می‌دهد دیپلماسی آمریکا تغییرات واقعی ایجاد می‌کند
رئیس‌جمهور آمریکا پس از حصول توافق هسته‌ای با ایران اعلام کرد؛‌ توافق هسته‌ای با ایران نشان داد که دیپلماسی آمریکا تغییرات واقعی و معنادار حاصل می‌کند.

 لاوروف برای گرفتن عکس یادگاری روی صحنه نیامد
وزیر امورخارجه روسیه برای برای گرفتن عکس یادگاری پیش از بیانیه به روی صحنه نیامد.

ایران و غرب به جمع‌بندی هسته‌ای دست یافتندجمهوری اسلامی ایران به همراه کشورهای 1+5 پس از پشت سر گذاشتن دوازده سال مذاکره نفس گیر هسته‌ای، در نهایت توانستند امروز(23 تیرماه) به جمع‌بندی پایانی دست یابند.

متن اهم موارد مندرج در برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و 1+5جمهوری اسلامی ایران و دولت های عضو گروه 1+5 (شامل آمریکا، آلمان, انگلیس، چین، فرانسه و روسیه همراه با نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپایی) پس از 22 ماه مذاکره سخت و فشرده، سرانجام در روز 23 تیر 1394 برای رفع سوء تفاهم ها در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران و همزمان لغو تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران تفاهم نمودند.

نشست پایانی اعضای گروه 1+5 و وزیر امور خارجه ایران + فیلم
نشست پایانی اعضای گروه 1+5 و وزیر امور خارجه ایران برگزار شد.

جلسه عمومی وزرای خارجه ایران و 1+5 برگزار شدجلسه عمومی وزرای خارجه ایران و 1+5 برگزار شد.

صالحی: در این جمع‌بندی تمامی مسائل گذشته ایران و آژانس حل و فصل خواهد شدرییس سازمان انرژی اتمی کشورمان امروز پس از امضای توافقی با آژانس که نقشه راه نامگذاری شده در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: در این توافق با انجام اقداماتی توسط ایران و آژانس تمام مسائل گذشته به طور کامل حل و فصل خواهد شد.

برجسته ترین محورهای "جمع بندی" مذاکرات منتشر شدایران و 1+5 همراه با نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپایی) پس از 22 ماه مذاکره سخت و فشرده، سرانجام در روز 23 تیر 1394 برای رفع سوء تفاهم ها در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران و همزمان لغو تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران تفاهم نمودند.

آمانو: توافق جداگانه درخصوص پارچین انجام خواهد شدمدیرکل آژانس انرژی اتمی گفت: این نقشه راه روندی را شروع می کند که تا انتهای سال ٢٠١٥ است . جلسه های فنی و تدابیر فنی انجام می شود و توافق جداگانه درخصوص پارچین انجام خواهد شد.
خبرنگاران در محل آستریا سنتر حضور یافتند
خبرنگاران در محل آستریا سنتر به منظور پوشش اعلام نتیجه، حضور یافتند.
یک مقام ایرانی نزدیک به تیم مذاکره کننده: جمع‌بندی ۲۲ ماه مذاکرات در دوره‌های مختلف طی روز جاری اعلام می‌شود
یک مقام ایرانی نزدیک به تیم مذاکره کننده گفت: جمع‌بندی ۲۲ ماه مذاکرات انجام شده در دوره های مختلف طی روز جاری اعلام خواهد شد.

نشست وزرا ساعت 10:30 در مقر سازمان ملل برگزار می‌شود
نشست وزرا ساعت 10:30 در مقر سازمان ملل برگزار می‌شود.

خبرنگاران برای پوشش اعلام نتیجه به آستریا سنتر می‌روند
خبرنگاران برای پوشش اعلام نتیجه و نشست خبری به آستریا سنتر می‌روند.

برگزاری جلسه داخلی میان 1+5 ساعت 8 صبح به وقت وین جلسه داخلی میان 1+5 ساعت 8 صبح به وقت وین برگزار خواهد شد.

اخبار و اطلاعات واصله حکایت از آن دارد که جلسه وزرای خارجه ایران و شش کشور موسوم به 1+5، در ساعت 10:30 به وقت وین (13 به وقت تهران) قطعی شده است.

یک خبرگزاری انگلیسی از قول منبع خود مدعی شده پیش‌نویس متن جمع بندی هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ منتشر شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.