شایعه جاسوسی در باطری تلفن همراه

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، این روزها شاهد سیل شایعاتی هستیم که به سمت یکی از برندهای پر طرفدار گوشی همراه در ایران روانه شده است و با استفاده از دلایل مختلف سعی می کنند تا این شرکت را متهم به جاسوسی از اطلاعات گوشی های همراه مردم ایران کنند.

یکی از این شایعات که در روزهای اخیر در فضای مجازی دست به دست می شود وجود چیپ های جاسوسی در باطری گوشی های هوشمند شرکت مذکور است که کاربران این گوشی هوشمند را نگران کرده بود.

بخش سیاه رنگی که در ویدئو منتشر شده در فضای مجازی دیده می شود،در اصل آنتن NFC است.

NFC جایگزینی برای انتقال اطلاعات و فایلها بین دو دستگاه موبایل توسط بلوتوث است که برخلاف بلوتوث نیازی به صرف زمان برای جستجوی دستگاههای نزدیک ندارد و به سادگی و با نزدیک کردن دستگاه دوم قابل استفاده است. NFC از روش‌های افزایش امنیت نظیر الزام به تایید برقراری ارتباط توسط دستگاه دوم هم پشتیبانی می‌کند.

امروزه تعداد گوشی‌هایی که از تراشه NFC استفاده می‌کنند و این سامانه را پشتیبانی می‌کنند روز به روز در حال افزایش است. اطلاعات به صورت کد شده بین دو وسیله رد و بدل می‌شود.

قطعه طلایی رنگ موجود در ویدئو نمایش داده شده یک مدار چاپی قابل انعطاف با نام  FPCB است که در اکثر گوشی های هوشمند نیز وجود دارد.

گفتنی است؛این شایعه از طریق یکی از رسانه های نه چندان مطرح عربی پخش شده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
میهمان دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 11:23

بسیار وبلاگ خوبی
انشالا موفق باشی

ممنونم از لطف شما انشاءالله شما هم موفق باشید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.