موشک سانبرن نیروی دریایی ارتش

سایت اینفورمیشن کلییرینگ هاوس (Information Clearing House) نوشت: "علی شمخانی" وزیر دفاع اسبق ایران هنگامی که در اکتبر سال 2001 از نمایشگاه "مسکو" بازدید می‌کرد درخواست پرتاب آزمایشی این موشک را داد که پس از پرتاب آن توسط فدراسیون روسیه، وزیر دفاع اسبق ایران سفارش خرید تعدادی از موشک‌های "سانبرن" را داد.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی   گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛نیروی دریایی هر کشوری ضامن اقتدار  آن کشور بوده و نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران متشکل از ارتش و سپاه پاسداران نیز از این قاعده مستنثی نیستند و لذا فرماندهان و پرسنل نیروی دریایی ارتش (امیردریادار "حبیب‌الله سیاری" و کارکنان نداجا) و سپاه (دریادار پاسدار "علی فدوی" و کارکنان ندسا) تلاش مجدانه‌ای در راستای رسیدن به خودکفایی دفاعی دارند و ساخت موشک‌های ضد کشتی یکی از این موارد بوده که یگان‌های دریایی جمهوری اسلامی ایران همواره آن را پیگیری می‌کنند.

امروز موشک‌های ضد کشتی (Anti Ship Missile) ایران اقتدار کشورمان را در منطقه غرب آسیا اثبات می‌کند و بومی‌سازی موشک ضدکشتی "سانبرن (SS-N-22 Sunburn Anti ship Missile)" نیز در همین راستا است.


موشک
 
 

عید فطر

ارسال به دوستان
میلیون‌ها مسلمان امروز جمعه عید فطر را جشن گرفتند

هم‌زمان با انتظار بسیاری از مسلمانان برای حلول ماه عید در روز شنبه، میلیون‌ها مسلمان در چندین کشور عربی و اسلامی، امروز جمعه عید فطر را جشن گرفتند.

خبرگزاری فارس: میلیون‌ها مسلمان امروز جمعه عید فطر را جشن گرفتند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، میلیون‌ها مسلمان در دهها کشور عربی، اسلامی و غیر اسلامی، امروز جمعه، عید فطر را جشن گرفتند، حال آنکه بسیاری از مردم کشورهایی مانند عراق و سوریه در سایه اقدامات گروه‌های تروریستی و مردم یمن در سایه حملات عربستان سعودی، ماه رمضان را به پایان بردند.

عربستان، مصر، بحرین، امارات عربی متحده، یمن، قطر، اردن، مالزی، سوریه، فلسطین، الجزائر، لبنان، کویت، روسیه، فیلیپین، مالزی، اندونزی، ترکیه، استرالیا، ژاپن و فرانسه از جمله کشورهایی هستند که امروز جمعه را عید فطر اعلام کردند.

دیوان سلطنتی در ریاض، دارالافتاء در قاهره، هیئت رؤیت شرعی هلال ماه در کویت، شورای دیانت اسلامی و مسجد بزرگ در پاریس، شورای مفتی‌ها در مسکو، کمیته رؤیت هلال ماه امارات و بحرین، قاضی شرعی اول دمشق، مفتی جمهوری لبنان در بیروت و مفتی کل در قدس شریف امروز جمعه را عید اعلام کردند.

در سایر کشورها مانند ایران، عراق (شیعیان)، مغرب و عُمان ، پاکستان، افغانستان، صومال، جیبوتی، بنگلادش، هند، برونای جمعه روز آخر ماه مبارک رمضان و شبنه عید فطر و اولین روز ماه شوال اعلام شده است.

مسلمانان در این کشورهایی که عید اعلام شد، با حضور در مساجد و برگزاری عید فطر این مناسبت را جشن گرفتند.

در قدس شریف، بیش از 100 هزار نفر نماز عید را در مسجد الاقصی و در سایه تدابیر شدید امنیتی نظامیان صهیونیست به جا آوردند و بدون حادثه‌ای امنیتی به پایان رسید.

در غزه نیز مسلمانان در مساجد نوار غزه و تحت شرایط سخت نماز را به جای آوردند. بسیاری از ساختمان‌های غزه با گذشت یک سال از پایان آخرین جنگ رژیم صهیونیستی که 51 روز طول کشید، هنوز مخروبه است و بر خلاف وعده‌های کشورهای مختلف و سازمان ملل هنوز بازسازی نشده است.

اهل سنت عراق نیز امروز جمعه را عید فطر اعلام کردند و نماز عید به جا آوردند حال آنکه بسیاری از مناطق سنی‌نشین مانند استان الانبار و نینوا به مرکزیت الرمادی و موصل تحت اشغال گروه‌های تروریستی مانند داعش است و بسیاری از مردم این استان‌ها آواره استان‌های دیگر شده‌اند.

در مالزی هزاران مسلمان نماز عید را در مسجد ملی در کوالالامپور، پایتخت این کشور به جای آوردند و شاه، نخست‌وزیر و مسئولان عالی‌رتبه کشوری در آن حضور یافتند.

در اندونزی، مسجد جامع استقلال در جاکارتا، پایتخت این کشور مملوء از جمعیت شد. این مسجد چهارمین مسجد بزرگ در دنیا و بزرگ‌ترین مسجد در جنوب شرق آسیاست.

توافق هسته ای ایران کرنشی تاریخی است

توافق هسته ای ایران کرنشی تاریخی است

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسراییل نشنال نیوز، "تزیپی هاتاولی" – معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی – با اظهار نظر در خصوص پایان مذاکرات هسته ای گفت: "توافق هسته ایران به معنای تسلیم تاریخی غرب در برابر ایران است."

وی در ادامه افزود: "اثرات آتی این توافق بسیار جدی خواهد بود. ایران به گسترش ترور در هر گوشه ای از جهان ادامه خواهد داد و به تشدید تنش ها در منطقه خاورمیانه نیز ادامه می دهد. اما موضوع ناراحت کننده تر، اینست که این کشور گام های بزرگی را برای تبدیل شدن به یک کشور هسته ای برداشته است. 
معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در پایان ادعا کرد: "رژیم صهیونیستی از تمامی توان دیپلماتیک خود بهره خواهد گرفت تا مانع از تصویب این توافق شود."
نظریه: شما از اینکه دنیا به آرامش و صلح ثبات برسد عصبانی هستید و بهانه ای برای جرم و جنایت علیه بشریت ندارید،از این عصبانیت بمیرید تا دنیا از دست شما رهایی یابد.

ایران و غرب به جمع‌بندی هسته‌ای دست یافتند

ایران و 1+5 همراه با نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپایی پس از 22 ماه مذاکره سخت و فشرده، سرانجام در روز 23 تیر 1394 برای رفع سوء تفاهم ها در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران و همزمان لغو تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران تفاهم نمودند.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران،"وین"، شهری که بار دیگر میزبان دیپلمات‌هایی از ایران، آلمان، انگلیس، آمریکا، روسیه‌، فرانسه و چین است تا درباره پرونده هسته‌ای ایران و رسیدن به جمع بندی نهایی به بحث و گفتگو بپردازند.

برجسته ترین محورهای

نظر به اینکه مذاکرات هسته‌ای اکنون در بالاترین سطح خود دروین دنبال می‌شود، شاهد برگزاری جلسات فشرده در سطوح مختلف به منظور دستیابی به توافق جامع هستیم.

  ادامه مطلب ...

امیر اسماعیلی عنوان کرد؛ پروازهای عبوری از 400 فروند به 1400 فروند رسیده است/گستره 3600 نقطه‌ای پدافند هوایی در کشور

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت:پروازهای عبوری آن از 400 فروند به 1400 فروند رسیده است و امروز پدافند هوایی در بیش از 3600 نقطه کشور گسترش دارد آسمان کشور ما امن‌ترین آسمان منطقه است.
پروازهای عبوری  از 400 فروند به 1400 فروند رسیده است/گستره 3600 نقطه‌ای پدافند هوایی در کشور
به گزارش حوزه دفاعی_امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در محفل انس با قرآن که در مرکز آموزش درجه داری حضرت علی اکبر(ع) اراک برگزار شد گفت: با وجود تمامی مناقشاتی که در کشورهای همسایه وجود دارد آسمان کشور ما امن‌ترین آسمان منطقه است و افزایش پروازهای عبوری از آسمان کشور از 400 فروند در سال 92 به 1400 فروند رسیده که این تعداد علاوه بر پروازهای داخلی است و همچنین تایید این موضوع توسط سازمان ایکائو شاهد این امنیت است.
 
ادامه مطلب ...