حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران: امروز با قدرتی متفاوت در برابر زیاده خواهی آمریکا ایستاده‌ایم

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت:وحدت امروز امت اسلام دستاور قیام 15 خرداد امام است و امام مسیر ایستادگی ملت های جهان در مقابل استکبار را هموار کرد.

حجت‌الاسلام حسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز (جمعه 11 خردادماه) پایتخت با اشاره به اینکه امروز امت اسلامی بسیار پرنشاط‌تر در برابر نظام سلطه ایفای نقش می‌کند، گفت: افراد جامعه باید دست‌دردست یکدیگر بدهند و در مقابل هم نایستند زیرا ما دشمن مشترک داریم.

وی ادامه داد: اولین دشمن ما هوا و هوس است که باید دربرابر آن استوار باشیم و در برابر دشنمان قسم‌خورده اسلام در کنار یکدیگر قرار بگیریم زیرا تضعیف یکدیگر و نظام در حقیقت تضعیف امت اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در جامعه ما نباید فقیر و مظلوم باشد، بیان کرد: همه باید به کمک نیازمندان بشتابند، دستگاه قضا با تمام توان از مظلوم حمایت می‌کند و مظلوم باید در کشور احساس امنیت کرده و در مقابل ظالمان احساس ناامنی داشته باشند.

ابوترابی‌فرد با تأکید بر اینکه قوای نظامی کشور باید محکم و درهم‌تنیده باشند، گفت: امروز نیروهای مسلح نماد وحدت هستند، ارتش و سپاه در کنار بسیج ایران، عراق، فلسطین، سوریه، یمن و همه دنیای اسلام قرار گرفته‌اند لذا هر روز یک پیروزی بزرگ خلق می‌شود.

وی افزود: این ثمره وحدت و انسجام قوای مسلح، ارتش، سپاه و نیروهای بسیج دنیای اسلام است و ما باید در مسیر این اقتدار عاقلانه و عالمانه گام برداریم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امام بزرگوار پرچم‌دار این حرکت بود و در سایه حیات عقلانی و علمی به حیات الهی دست یافت، امام راحل نماد صبر در کنار حق بود.  

ابوترابی‌فرد تأکید کرد: امام بزرگوار در دوران جوانی خود تصمیم گرفت تا قیامش برای خدا باشد و حتی تا پایان عمر هم اگر سخن گفت، سکوت کرد و دستور به قیام و فرمان دفاع از ایران اسلامی را داد یا قطعنامه پذیرفت تنها برای رضای خدا بود.

وی با بیان اینکه امام راحل مسیر مقاومت و ایستادگی دنیای اسلام را در برابر تمام جبهه کفر هموار کرد، گفت: ایستادگی ایران، فلسطین، عراق، بحرین و یمن در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی دستاورد حرکت عزت‌آفرین دیروز امام بزرگوار بود.

امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های دوم نماز جمعه امروز با اشاره به نشست اخیر مقام معظم رهبری با کارگزاران و دانشجویان، اظهار کرد: فهم دشمنی عمیق آمریکا با نظام و امت اسلامی و ملت ایران یکی از بحث‌های مهمی است که ملت ایران بارها تجربه کرده و امت اسلامی هم امروز دوباره شاهد تجربه آن است و مقام معظم رهبری هم بر آن تأکید و توصیه ویژه کرده‌اند.

ابوترابی‌فرد افزود: نگاه به تاریخ منطقه بیانگر این واقعیت است که بعد از جنگ جهانی دوم در دنیای اسلام چه مزدورانی به قدرت رسیده، دنیای اسلام چگونه تجزیه شد و در قلب دنیای اسلام و در قبله اول مسلیمن راه برای تولد رژیم نامشروع صهیونیستی هموار شد.

وی بیان کرد: مزدوران حلقه به گوش آمریکا، آل‌سعود در حجاز و دیگر کشورهای منطقه به قدرت رسیدند و چه جنایت‌هایی را علیه امت اسلام انجام دادند، چگونه سال‌ها دودمان پهلوی بر مردم ایران حکم‌رانی کردند و تمام این جنایات به برندگان جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: کسانی که این نقشه را طراحی کرده و راه را برای ایجاد شکاف میان امت اسلامی و کشورهای به اصطلاح توسعه یافته هموار کردند و تمامی این جنایات از عمق کینه علیه امت اسلامی و نظام نامشروع سلطه پرده‌برداری می‌کند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه بزرگترین قرارداد تسلیحات و جنگ‌افزار میان شاه و آمریکا در دهه 50 با مبلغ 11 میلیارد دلار تنظیم شد، اظهار کرد: این قرارداد در راستای خلق یک ژاندارم در منطقه و رشد اقتصادی آمریکا و تولید‌کنندگان تسلیحات نظامی آنها منعقد شد.

وی تصریح کرد: حمایت رژیم شاهنشاهی از رژیم صهیونیستی در جنگ 6 روزه و در آغاز نیمه دوم دهه 40 نشان از تاریخ دودمان پهلوی دارد و در همان زمان که کشورهای اسلامی مانند اردن، سوریه، مصر و حتی لبنان مورد تجاوز قرار گرفته بودند طی شش روز مناطق اشغالی 3 برابر شد و بیت‌المقدس هم در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز آن رژیم به اصطلاح مقتدر دیروز صهیونیستی هم با حمایت مزدوران منطقه‌ای آمریکا و همچنین با حمایت کامل و صریح آمریکا طی 33 روز مقاومت اسلامی در لبنان را مورد تجاوز قرار داد تا مسائل خود در منطقه را حل کرده و نقشه خاورمیانه را تغییر دهد اما نتیجه آن چه شد؟

ابوترابی‌فرد ادامه داد: آمریکا هم در منطقه و جنگ با عراق 7 ترلیون دلار هزینه کرد تا شاید یک پایگاه نظامی دیگر به 900 پایگاه خود در 5 قاره جهان بیفزاید اما با هزینه سنگین و غرامت در برابر مردم عراق و مرجعیت دینی ناچار به ترک این کشور شد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا امروز شاهد دریافت سیلی‌های متعدد از مقاومت اسلامی است، گفت: ملت ایران پرچم‌دار این حرکت و مقاومت اسلامی است و ما امروز با قدرتی متفاوت از لحظه تولد انقلاب و قدرتی برآمده از مقاومت و بصیرت امت اسلامی و همچنین قدرت دفاعی به معنای واقعی کلمه بازدارنده و با وحدت و انسجامی مثال‌زدنی در موقعیتی برتر در جامعه جهانی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستاده‌ایم و به اهداف والای انقلاب در کنار امت اسلامی دست خواهیم یافت.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: امروز آمریکا علاوه‌بر ضعف جدی و ناتوانی در منطقه جنوب غربی آسیا، اسطوره دموکراسی‌اش در جهان شکست خورده و جایش را به نفرت، تفرقه، نژادپرستی، زورگویی و تفرقه‌گرایی داده است.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: حمله به عراق و افغانستان و جنگ‌های نیابتی مزدوران آمریکا در منطقه این زوال را سرعت بخشید؛ برژینسکی می‌گوید، جنگ یک سویه آمریکا و عراق غیرقانونی بودن مشی سیاست خارجی آمریکا را تسریع کرد و امروز این سیاست در دنیا مورد تنفر قدرت‌هاست، هرچند که بسیاری از آنها این را اعلام نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها در جهان به عنوان یک مجرم شناخته می‌شوند، افزود: میلیون‌ها پناهجو، شکنجه و حبس در گوانتانامو، قتل مردم در بمباران‌های کور هوایی در افغانستان، پاکستان، فلسطین و یمن از موارد کارنامه بزرگ مجرمی به نام آمریکاست.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امروز شاهد زوال نسبی سلطه آمریکا و اقتدار ملت‌های منطقه هستیم و این کشور در چالش به مشکلات اقتصادی خود دست‌وپنجه نرم می‌کند و بدهی 20 ترلیون دلاری دولت فدرال آمریکا 5 برابر بودجه سالانه این کشور است.

ابوترابی‌فرد با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند باید منصفانه و عاقلانه نقد کرد، گفت: اهانت، اتهام و ایجاد دوقطبی بر سر برجام نباید صورت بگیرد و این نباید به معنای تبیین مسیر حرکت امت اسلامی برای انجام یک وظیفه روشن دینی و خلق قدرت در برابر دشمن است.

وی با تأکید بر اینکه نشست اخیر مقام معظم رهبری با دانشجویان یک کلاس آموزشی برای مسئولان کشور بود، بیان کرد: مسئولان باید نصیحت ناصح را گوش کرده و احترام بگذارند.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: باید با نقد صحیح و اخلاق دینی راه را برای تحکیم امت اسلامی هموار کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.