خبرگزاری فرانسه: مردم ایران نسبت به تهدید‌های آمریکا بی‌تفاوت‌اند

خبرگزاری فرانسه در یک گزارش میدانی از سطح شهر تهران به واکنش مردم ایران به سخنرانی ضدایرانی اخیر وزیر خارجه آمریکا پرداخت.

در پی سخنرانی اخیر وزیر خارجه آمریکا برای اعلام راهبرد جدید واشنگتن در قبال ایران پس از خروج از برجام، خبرگزاری فرانسه با تهیه یک گزارش میدانی از سطح شهر تهران به بررسی واکنش مردم پایتخت ایران به این سخنرانی پرداخت.

این خبرگزاری در مطلبی به همین منظور نوشت: اگرچه برخی از مقامات آمریکایی امیدوارند اقدامات سختگیرانه آن‌ها علیه ایران بتواند اعتراض مردم این کشور را به همراه داشته باشد، اما بعید است حداقل در بازار تجریش تهران چیز زیادی [از این تهدیدات] عاید آنها شود.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، پاسخ کلی مردم ایران به تهدیدهای مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در مصاحبه با خبرنگار این خبرگزاری، "بی‌تفاوتی" بوده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد حتی یک نفر نیز در چند ساعتی که خبرنگار این خبرگزاری در بازار تجریش تهران حضور داشت، سخنرانی ضدایرانی پمپئو را نشنیده بود.

همچنین، هنگامی که بخش‌های مهم این سخنرانی به آن‌ها گفته شد، مصاحبه‌شوندگان اعلام کردند با سخنانی مواجه شده‌اند که دهه‌هاست آمریکا آن‌ها را تکرار می‌کند.

به گزارش این خبرگزاری، آقای امیدی، یک پیرمرد بازنشسته که برای خرید به بازار تجریش آمده بود، در این‌باره گفت: «آمریکایی‌ها فکر می‌کنند صاحب جهان هستند. آن‌ها می‌خواهند برای کشورهای دیگر تصمیم‌گیری کنند. می‌خواهند صاحب همه چیز باشند. آن‌ها می‌خواهند انرژی و بمب اتمی بیشتری از آن‌چه دارند در اختیار داشته باشند. آن‌ها می‌خواهند کشورهای دیگر چیزی نداشته باشند.»

یک کارمند دولتی ایران با نام موسوی نیز به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت: «ما بیش از 30 سال است که در تحریم بوده‌ایم. اگر قرار بود این تحریم‌ها اثری داشته باشند، باید در 30 سال گذشته کارساز می‌شدند. ایران هیچ‌گاه به تحریم‌ها اهمیت نداده است و همواره ایستادگی کرده است.»

یک دستفروش به نام چگینی هم در این باره گفت: «آمریکا در 40 سال گذشته نشان داده است با ما سر دشمنی دارد.»

در پایان گزارش میدانی خبرگزاری فرانسه از تهران آمده است: پمپئو در سخنان خود مدعی شد آمریکا خواستار مذاکره با ایران است. اما به نظر نمی‌رسد شروط 12 گانه وی درباره ایران (اینجا) و نحوه بیانشان، تهران را به بررسی آن‌ها متقاعد کند. اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهور ایران، در پیامی در صفحه کاربری توییتر خود نوشت: «دولت ترامپ در نهایت با این حقیقت کنار خواهد آمد که باید با ایران به زبان احترام و منطق سخن گفت نه با زبان تهدید.»

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.