روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهور سوریه:

روسای جمهور ایران و سوریه تلفنی گفتگو کردند.

حمله سه کشور غربی به سوریه، خلاف اصول بین المللی و حمایت آشکار از تروریسم بود/ایران در کنار دولت و مردم سوریه  خواهد ماند حجت الاسلام و المسلمین  حسن روحانی روز شنبه در تماس تلفنی "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه این تجاوز نقض آشکار موازین بین المللی از جمله منشور ملل متحد است، گفت: این تجاوز آشکار، تنها تجاوز به خاک سوریه نبوده بلکه به ثبات و استقرار کل منطقه تجاوز شده است.

رئیس جمهور، حرکت تجاوزکارانه سه کشور علیه دولت و ملت سوریه را اقدامی عملی برای تقویت تروریسم در منطقه دانست و تاکید کرد: نادیده گرفتن حق حاکمیت ملی یک کشور به معنای تلاش برای ایجاد بی ثباتی و ناآرامی در منطقه است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و ملت سوریه است، اظهارداشت: در شرایطی که تروریست ها هر روز در سوریه متحمل شکست جدید می شوند، این حرکت تجاوزکارانه سه کشور قطعا به معنای حمایت از این گروههای شکست خورده می باشد.

 روحانی ضرورت احترام به تمامیت ارضی سوریه را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه مرزهای جغرافیایی سوریه به هیچ عنوان نباید تغییر کند، افزود: همانطورکه بارها تاکید کرده ایم حضور هر نیروی خارجی بدون اجازه دولت سوریه در این کشور، بر خلاف قوانین بین المللی و نوعی تجاوز به خاک سوریه است.

رئیس جمهور اظهار کرد: هیچ دولت خارجی نمی تواند درباره آینده سوریه تصمیم بگیرد و تنها تصمیم گیر اصلی مردم سوریه هستند و جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و مردم سوریه خواهد ماند.

روحانی افزود: ایران در همه مجامع بین المللی فعالیت خود را بویژه با همراهی روسیه و ترکیه برای تحقق صلح و ثبات در منطقه و سوریه، ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور در ابتدای این گفت و گو نیز فرا رسیدن عید سعید مبعث را به دولت و ملت سوریه تبریک گفت.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز با تبریک عید مبعث پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) تاکید کرد که این حرکت تجاوزکارانه دشمنان اثری در اراده ملت و دولت سوریه در تداوم راه مقاومت، برجای نگذاشته است و به مقاومت و ایستادگی خود در برابر تجاوزکاران و تروریست ها ادامه خواهند داد.

رئیس جمهور سوریه با قدردانی از حمایت ها و پشتیبانی ملت و دولت ایران از ملت و دولت سوریه گفت: این حرکت تجاوزکارانه هیچ دستاوردی برای متجاوزان نداشته است.

وی تجاوز سه کشور غربی به خاک سوریه را فاقد دستاورد نظامی دانست و افزود: تجاوزگران پس از آنکه نتوانستند از راههای سیاسی به اهداف خود دست پیدا کنند، به این حرکت تجاوزکارانه که خلاف همه قوانین بین المللی است، دست زدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.