برگزاری رزمایش امداد و نجات توسط بالگردهای هوانیروز ارتش

تمرین امداد و نجات در حوادث غیرمترقبه توسط گردان زمینی امداد و نجات، با استفاده از بالگردهای پایگاه چهارم هوانیروز ارتش در این پایگاه اجرا شد.

برگزاری رزمایش امداد و نجات توسط بالگردهای هوانیروزتمرین امداد و نجات در حوادث غیرمترقبه توسط گردان زمینی امداد و نجات، با استفاده از بالگردهای پایگاه چهارم هوانیروز ارتش در این پایگاه اجرا شد.

خلبانان، بالگردها و تیم مهندسی بالگردی، در این تمرین آمادگی خود را در جهت اجرای پرواز امدادی به نقاط نیازمند امداد به تمرین گذاشتند. گردان مجهز امداد و نجات زمینی این پایگاه نیز تجهیزات خود را به کار گرفتند، تا آمادگی لازم برای امداد و نجات در استان‌های معین این پایگاه را داشته باشند. در این تمرین گردان زمینی امداد، تجسس و نجات، امداد و نجات، آواربرداری و ترابری امکانات حمل سوخت و آب و تریلرهای حمل اقلام آمادگی و امدادی خود را به نمایش گذاشتند.

سرهنگ ستاد خلبان علی عفیف فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش در جلسه شور ستادی آغاز و پایان این تمرین ضمن تاکید بر حفظ آمادگی حداکثری این پایگاه در نقش آفرینی در دفاع از کشور و قطع دست متجاوز، اظهار کرد: در حوزه امداد در مواقع بحران، پایگاه‌ چهارم هوانیروز در حداکثر آمادگی قرار دارد و بازوی توانمند ستاد بحران منطقه خواهد بود.

وی خطاب به خلبانان و کارکنان این پایگاه گفت: در ذهن مردم کشورمان و در صفحات پر افتخار تاریخ، هوانیروز، همانقدر که حماسه آفرین عملیات های بزرگی نظیر بیت المقدس و فتح المبین و مرصاد بوده است، همانقدر هم حماسه خدمت در سیل سیستان و بلوچستان و زلزله بم و قزوین و منجیل و کرمانشاه و سر پل ذهاب در کارنامه دارد. همانقدر که موظف و متعهد به دفاع از ایران اسلامی در برابر دشمنان هستید، آمادگی هایتان را برای خدمت به مردم در بحران‌ها حفظ کنید.

فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش فرصت و توانایی خدمت به مردم را نعمتی خدایی دانست و گفت: قدر این فرصت‌ها را بدانید و آمادگی‌هایتان را برای روز مبادا حفظ کنید و ارتقا دهید.

گفتنی است پایگاه چهارم رزمی هوانیروز ارتش ضمن اینکه به عنوان پایگاه معین هوانیروز در امداد به استان‌های مجاور و نیز پشتیبانی بالگردی از کلیه پایگاه‌های هوانیروز کشور است به عنوان پایگاه معین امداد به استان تهران نیز وظایفی را برعهده دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.