اهتزاز پرچم حسینی در سراسر عالم از دستاوردهای حماسه اربعین است

دکتر علی‌عسکری گفت: وحدت و به اهتزاز درآمدن پرچم حسینی در سراسر عالم از دستاوردهای حماسه اربعین حسینی است.

اهتزاز پرچم حسینی در سراسر عالم از دستاوردهای حماسه اربعین است دکتر علی‌عسکری رئیس سازمان صدا و سیما، در بازدید از موکب مشترک اوقاف، حسینیه و زینبیه اعظم زنجان در سامرا درباره حماسه اربعین حسینی اظهار داشت: این حماسه نمایانگر قدرت عظیم شیعیان است و وحدت، یگانگی و به اهتزاز درآمدن پرچم حسینی در سراسر عالم از دستاوردهای این رویداد بی‌نظیر است.

وی با اشاره به اینکه همایش اربعین حسینی از نظر کمیت و کیفیت در دنیا بی‌نظیر است، تصریح کرد: زیارت 20 میلیون نفر در ایام اربعین حسینی، بدون پیش‌بینی مکان و میزبانی فوق‌العاده مردم عراق نشان از عشق و علاقه وافر مردم به امام حسین (ع) است.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: حماسه عظیم اربعین حسینی یک کار اردویی و جهادی است و موضوع فراگیر شدن پیاده‌روی اربعین حسینی یک اتفاق بی‌نظیر در عالم است که با محور سیدالشهداء (ع) و با هدف وحدت و یکدلی امت اسلامی صورت می‌گیرد.

علی‌عسکری با بیان اینکه پیروان امام حسین (ع) با حضور در مراسم اربعین حسینی در واقع مسیری که حضرت زینب (س) طی کرد را ادامه می‌دهند، افزود: حماسه پیاده روی اربعین رویدادی است که هر روز رشد می‌کند و در بین جهانیان نیز این امر مطرح است و بزرگترین تبلیغ برای حق همان است که امام حسین (ع) برای آن جنگید.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین در بین جهانیان باعث گسترش دین اسلام شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم جماعتی که به این منطقه می‌رسند، در تاریخ نیز تاثیرگذاری لازم را داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.