هشدار "مقاومت اسلامی" به فتنه‎گران منطقه/ 5 نکته کلیدی اظهارات "سیدحسن نصرالله"

دبیرکل حزب‌الله لبنان دیروز بر هم‌پیمانی آمریکا و عربستان برای فتنه‌گری در منطقه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیروز "سیدحسن نصرالله" به مناسبت نهمین سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه سال 2006 در مراسمی در منطقه "وادی الحجیر" سخنرانی کرد.


دست آمریکا و عربستان در یک کاسه است!/ مقاومت تا آخر ادامه دارد
  
این سخنرانی از چند جهت حائز اهمیت است؛

اول آن که مکان برگزاری مراسم و پخش سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان، منطقه "وادی الحجیر" بود. اینجا همان منطقه‌ای است که در جنگ 33 روزه سال 2006، تانک‌های مرکاوای اسرائیل منهدم شدند و ماشین جنگ پرطمطراق رژیم صهیونیستی از حرکت بازماند.

تانک‌های مرکاوا تسلیحات جنگ‌افروزی رژیم جعلی اسرائیل بود که این رژیم، با ادعاهای گزاف نسبت به توانایی‌های دفاعی و هجومی آن‌ها گوش فلک را کر کرده بود، اما نیروهای مخلص حزب‌الله با عزمی راسخ و ایمانی استوار، این لاف و گزاف‌ها را به فضاحت کشاندند.

نصرالله در این سخنرانی، بر این نکته تأکید کرد که پیروزی در جنگ 33 روزه، معجزه‌ای الهی بود که با معیارهای مادی قابل تفسیر نیست. آنچه در تحلیل صحبت‌های سیدحسن نصرالله بیش از پیش مشهود است، آن است که حزب‌الله و اساساً محور مقاومت در منطقه، تجربه بزرگی که در جنگ 33 روزه کسب کرد، این بود که با رد هر گونه اشغالگری با تمام قوا و امکانات در برابر وحشی‌گری و تجاوزپیشگی بایستد.

در عین حال نکته مهم دیگر در تحلیل دستاوردهای جنگ 33 روزه که از نظر کارشناسان منصف و سلیم النفس دور نمانده است این است که نبرد تابستان 2006، حلقه تکمیل کننده جریان مقاومت اسلامی در منطقه بود.

دوم آنکه بخش مهمی از سخنان دیروز سیدحسن نصرالله در رابطه با نقش منفی و غیرسازنده عربستان در منطقه و به ویژه در ارتباط با لبنان بود. سیدحسن نصرالله علناً و صریحاً نوک پیکان اتهام تلاش برای تجزیه لبنان را به سمت عربستان نشانه می‌رود و تأکید می‌کند در کنفرانس "الحجیر"، اصلی‌ترین مسئله مورد نظر برگزارکنندگان، تجزیه لبنان بود و تکه تکه شدن این کشور، چیزی است که آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای منطقه در راستای آن اقدام می‌کنند. کشورهایی که ندانسته یا عامدانه به آن می‌پردازند و در رأس آن‌ها عربستان قرار دارد.

سوم آنکه سیدحسن نصرالله، عربستان را فقط مسئول پیگیری پروژه تجزیه لبنان قلمداد نکرده، بلکه می‌گوید این کشور با آمریکا هم‌پیمان شده تا به بهانه واهی مقابله با تروریسم در یمن و در دیگر نقاط منطقه آتش‌افروزی کند. حقیقت نیز جز این نیست. عربستان از ابتدای تجاوز به یمن، از حمایت مستمر و قاطع مقامات واشنگتن برخوردار بود و افکار عمومی جهان به خوبی دریافتند که در پشت پرده جنایاتی که عربستان در یمن و در منطقه مرتکب می‌شود، دست پنهان آمریکا و متحد اصلی‌اش یعنی رژیم صهیونیستی مشهود است.

آری سیدحسن نصرالله به درستی بر این نکته تأکید و تصریح می‌کند که عربستان با آمریکا هم‌قسم شده که با محور مقاومت در منطقه مقابله کند. این عربستان همان عربستانی است که با آمریکا همدست شد تا با کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، بر اوضاع عراق اثر بگذارند. این بار، عربستان به بهانه دروغین مبارزه با تروریسم، به یمن هجوم برده و جنایاتی همسنگ جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین می‌آفریند.

دست آمریکا و عربستان در یک کاسه است!/ مقاومت تا آخر ادامه دارد

چهارم اینکه سیدحسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود، به مقاصد شوم پشت پرده ایجاد و تجهیز داعش نیز اشاره کرد و گفت: هدف از پیشروی‌های داعش در منطقه، تجزیه و تفرقه‌افکنی است. سیدحسن نصرالله به درستی می‌گوید بر اساس تقسیمات جدید خودساخته دشمنان محور مقاومت، جنگ بلندمدت و فرسایشی از نوع طایفه‌ای و مذهبی آغاز خواهد شد و این جنگ، نتیجه‌ای جز ویرانی، آوارگی، تخریب و خانمان‌براندازی نیز نخواهد داشت.

نصرالله با هشدار قاطع به همه کسانی که به نحوی از دامنه جنایات شیخ و اقدامات تروریستی داعشی‌ها در منطقه اثر پذیرفته‌اند، آن ها را به وحدت و انسجام در برابر دشمنان اسلام و مقاومت فرا می‌خواند و می‌گوید اگر اجازه تجزیه منطقه را به داعش و رهبران و گردانندگان آن بدهیم، همه ما در مقابل خداوند و نسل‌های بعدی پاسخگو خواهیم بود.

پنجم آنکه دبیرکل حزب‌الله، بر موضوع وحدت همه گروه‌های سیاسی لبنان نیز تأکید وافر دارد و معتقد است هیچ طایفه‌ای در لبنان نمی‌تواند به تنهایی لبنان را اداره و رهبری کند. وی ضمن اعلام حمایت رسمی از "میشل عون" در انتخابات ریاست جمهوری لبنان، صریحاً می‌گوید که حزب‌الله اجازه نمی‌دهد متحدانش را از صحنه سیاسی لبنان خارج کنند. در این بین نکته مهمی که اشاره به آن لازم است اینکه به عقیده دبیرکل حزب الله، کسی که گمان کند ایران در فرآیند انتخابات ریاست جمهوری لبنان بر هم‌پیمانان در این کشور فشار وارد می‌کند دچار توهم است.

بدین ترتیب، مواضع سید حسن نصرالله را باید مواضعی کاملاً اصولی و منطقی و بر اساس واقعیات حاکم بر منطقه ارزیابی کرد. وی به درستی به نقش آشکار و پنهان عربستان در تفرقه افکنی و جنگ طایفه‌ای در منطقه و به ویژه در لبنان اشاره می‌کند و به حق، عربستان را نه دلسوز جهان اسلام و مصائبی که بر مسلمانان منطقه می‌رود، بلکه هم‌داستان وهم‌پیمان آمریکا و صهیونیسم برای به چالش کشاندن منطقه می‌داند. با این حال، وی در کسوت دبیرکل حزب‌الله، تنها راه‌حل و فصل بحران منطقه را وحدت و تداوم مقاومت می‌داند؛ امری که همه کارشناسان واقف به واقعیات نیز بر آن تصریح و تأکید دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.